|
|
|
|---|---|
|
Länk Gillar inte att svära i kyrkan men den ser faktiskt inte så dum ut. Ser nästan galen ut :-) | |
|
Kan faktiskt hålla med dig Hefe, den ser inte så dum ut.. Blir spännande att se vad Audi väljer att lägga för motor och vad effekten blir. Det skrevs ju i artikeln ett antal olika spekulativa alternativ - ögonen trillade direkt ner till 500 hk men 340 hk i det paketet lär reta alla GTI/R-förare rätt mycket ;-) Rolig storstadsbil - liten, praktisk och riktigt snabb! "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Ursprungsbilen är ju så galet ful, speciellt bakdelen. Lite plast runt om hjälper föga... Motorn kan nog vara kul, men i övrigt en sminkad gris. |
|
|
Förvånad om en RS1:a släpps faktiskt, med tanke på att 185-hästaren "S1" redan finns...0-100 på 6,9 sek brukar vara tillräckligt i denna klassen :) Men kul! Tror dock på max 250 hk isf, för att lämna utrymme åt storebror RS2/RS3 osv... Angående utseendet, tja - smaken är som baken. God design är ofta något som växer när det betraktas, så hände med A1 för min del - och även med E61 en gång i tiden Hubbe.. ;) |
|
|
Jag håller inte alls med Hubbe325, om jag själv skulle letat bil i den klassen så hade Audi A1 varit den jag helst velat ha. Priset hade möjligen gjort att det blivit en annan men A1 är den bil som väcker mina känslor mest i den klassen. Som Sani på pekade så kan bilar med lite mer svårsmält utseende hålla längre. E60/61 utan M-paket är ju som sagt ett ypperligt exempel på det, den var ju inte precis vacker när den kom, nu fungerar designen däremot bra. Konstigt det där... __________ Mvh Grelle |
|
|
Den såg rå ut. Det är nog inte så troligt att dom stoppar in något större än den 4-cyl 2,0 motorn i den lilla bilen. Vingen gör dock ingen lycklig. Känns lite Ford Focus över den (och det är inte positivt i detta fall...) |
|
| bara jag som tyckte de såg ut som en bil från garaget.org? | |
|
Hiskligt ful! Audis nya modeller blir snyggare och snyggare men A1:an är enbart ful! Alpina B8 Länk |
|
| första coola audin för rimliga pengar.. gillar faktist a1:an men hade nog ändå valt en mini cooper | |
|
Kom precis från en provtur i 185 hk-versionen av A1......hehehehe....kul med både kompressor & turbo :D Den lät verkligen inte som en 1.4:a, om man säger så. Skulle kört RS3:an efter det, men killarna innan körde av vägen med den.. :( (19-åringar med keps o byggbrallor som var inne över lunchen för att ha litet roligt) |
|
| Anledningen till varför man inte köper demobilar.. (sorry OT) | |
| Instämmer i viss mån dock...sedan körs ju bilarna rätt friskt av Audi-folk också, har jag noterat på vägarna kring söderleden här i Gbg :/ | |
|
Aah, mer än dubbelt effekten i min + 4WD...denna hade suttit fint :) Länk (Men nej - behöver en större bil tyvärr........) |
|
|
Den lär bli en pigg liten ärta! För övrigt, det där med ett begränsat antal verkar vara bilföretagens knep för att gardera sig mot dålig försäljning. Blir det en stor efterfrågan så kommer de med all sannolikhet tillverka fler och om inte, så säger de bara att de 333 sålde slut snabbt. Succé vilket som... |
|
|
Haha, ja det kanske ligger något i det...det var väl Ferrari som var bland de första med dylikt - men de har å andra sidan hållit sig till sina begränsade upplagor vad jag vet! Audi R8 GT Spyder är ju också "limited", får väl se hur det blir med den...i många fall producerar företagen dessa bilar för att bygga varumärke endast, så ett sätt att begränsa ev förlust för varje såld bil är ju inte bygga så många ;) |
|
| Vi får hoppas på att Audi verkligen bara bygger 333st :) | |
| Smaken är individuell - själv tycker jag den är asläcker....och trimvänlig, för de som gillar sådant :) | |
| läcker och väldigt kul för att vara audi | |
| Jag gillar den oxå! Jag syftade mer på att Audi är konsekventa och håller sig till det dom sagt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.