AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
918

E30 325 Startar. men "dör" efter ca 1min?

Som rubriken säger dör min 325:a -89 efter ca 1min efter start. Jag har bytt mycket efter lambdavärde problem hos besiktningen i somras där problemet till sist lokaliserades till insugningspackningen. Efter detta funkade bilen perfekt. Det som är bytt är lambdagivare(har lödat ihop själv), Luftflödesmätaren och styrenheten (Motronic 55 stift). När motorn precis varit startad går den ej igång igen utan man får vänta en stund för att återigen stanna efter någon minut........man kommer inte så långt på det viset! Någon som har en ide vad felet kan vara?

Hej...Bytte 3st reläer mer exact en vit och två oranga de som styr insprutningen. Motorn gick i 14 minuter på tomgång och jag trodde jag löst problemet .....men icke, efter 15 minuter började den hacka för att sedan dö. Någon som har någon som helst ide`?

CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
Kolla soppa pumpen.
Hör här, igår när jag bytt reläerna och det inte blev någon nämnvärd ändring tog jag ju och sprutade 556 på kontakterna......idag när jag startade upp henne är felet som bortblåst, tilloch med en liten rejstur innan avställning för vintern. Har hört att 556 är ett undermedel men detta är nästan löjligt. Frågan är väl bara när det återkommer. Självlagande fel brukar inte hålla i längden!!!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.