|
|
|
|---|---|
| oke! nu är 20 mm spacers på plats och fälgrana därmed.....men en fråga!? varför börjar bilen vibrera vid 90 km/h sen slutar det vid 110 kmH ????????? | |
| Du måste balansera däcken med spacers på annars får du viberationer... | |
| annars kan du behöva centrerings ringar finns att köpa hos alla däck verkstäder.. | |
|
Du kan behöva en framhjulsinställning! Kompisen hade precis samma fel så han gjorde en framhjulsinställning och alla vibrationer försvann, det kostade 250kr. Det kan va de saker som W och m3efl nämner också... |
|
|
Jag har balanserat mina 17" och har spacers. Vibrerar rätt bra ändå, fast J-ligt mycket mindre än innan balanseringen. Däcksnubben pratade om att jag skulle behöva några special spacers för typ 500 kr styck. Detta pga att mina fälgar egentligen inte passade på på bilen. De satt helt enkelt inte som handsken. |
|
|
hej! tack för svaren men är det farligt att det vibbar såå?? amit |
|
| ?? | |
|
Tja, bra är det inte! Bussningar och stötdämpare mm. tar stryk av vibrationerna. Lite trist om något dyrt vibrerar sönder - typ styrväxeln (10 000kr plus arbete). Mvh |
|
|
Kör man för länge med vibrationer (obalans) så blir däcken ovala sen skakar framvagnen fast man har balanserat. Allt enligt min lokala däckfirma, dom sa att det är en rörelse i däcket. Vet inte om kvaliten på däcket gör någon skillnad. ---------BMW ///M3---------- |
|
|
hej! det har börjat nått nu... ibland när jag styr fullt höger eller vänster så tjuter det...och känns i ratten..asså vibbar lite kan man säga... när man står still....höger däck ligger längre in än vänster...slår lite i fjäderbenet när man svänger fullt... Amit |
|
| ??????????? | |
| SNÄLLA VET VERLKIGEN INGEN? | |
Apo |
åk till däckteam.. dom kan balansera däcken utan att plocka av däcken på bilen... det borde göra susen.. |
|
Jag kan inte ett skit om det här. Men vore jag du skulle jag åkt till en bilfirma o sagt: "Hejsan hejsan! Jag har problem. Titta här, fixa. Här är pengar." Sen skulle jag skitit i vad det kostade. Säkert många ggr billigare än att laga det som pajar utav vibbarna. -= No Fear =- |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tjuter det när du svänger så står hjulen för mycket toe in dvs / \ förmodligen för att spacers ändrar spårvidden och måste du absolut använda spacers som i de flesta fall bara skapar problem med just sånt här. så får du göra en framvagnsinställning till att börja med, däcken kommar att bli utslitna i ytterkant ganska fort om du fotsätter att åka omkring som du gör. MVH Hasso |
|
Jag har spacers som är 8mm,med en jävla obalans. Dom har centrumring ibyggt i specern. Skall ta bort dom och prova med mindre spacers,fälgarna bräddar för mycket innåt på min E30. Fälgarna tar i fjäderbenen utan spacers.. Bengan BMW,vad annars? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.