AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
5.152

Vilken del av Tyskland är det bäst att köpa bil ifrån?

Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Hej,

Då jag letar bil i tyskland så undrar jag vilken del det är bäst att köpa ifrån?
Har hittat allt från hamburg ner till Munhen.
Spelar det någon roll överhuvudtaget?
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Vad kan du själv se för för- och nackdelar??

Det enda jag kan tänka är att du troligtvis har närmare till hamburg och berlin än ner till münchen. Ta flyget så spelar det ju inte heller någon roll..

Vet inte om priserna varierar geografiskt i Tyskland? Större efterfrågan i norr?

Mvh Anton
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Man brukade säga att de bästa bilarna fanns i de södra delarna men jag vet inte om det stämmer längre. Jag har köpt bilar från både norr, öster och söder och de har alla varit fina.

Praktiskt är ju om de är norrut men köper man en bil för ett par hundratusen så spelar ett par timmar extra på autobahn ingen större roll. Min senaste bil köpte jag i en liten ort östra Bayern och körde sedan i ett svep de ca. 100 milen upp till Malmö. Hämtade bilen på förmiddagen och var hemma strax efter 21.

___
//Ulf
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Vart bilen finns spelar Ingen Roll egentligen.
Men har för mig bara att det var sånt snack om att bilar här är bättre än där.
Tänkte bara höra om det var sant.
Bilen jag ev funderar på att köpa finns i Hannover,
Så dit kör man så klart.
Folk är rikare i Baden-Württemberg och Bayern än övriga delstater = det är lättare att hitta välutrustade fina BMW, det är inte lika vanligt i dem östra delarna.

Av dem bilar jag importerat från Tyskland kommer dem från följande delstater;

Baden-Würtemberg; 3st
Bayern; 3st
Hessen; 2st (Frankfurt ligger i delstaten)
Nordrhein-Westfalen; 1st (Västra delen med Düsseldorf, Köln)
Hamburg; 1st
Berlin; 1st

Chansen att en motorstark/välutrustad BMW hittas i södra delen är stor, men det viktga är det enskilda exemplaret.

Mvh Stephan

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
kan också tillägga att prisläget är något högre i de södra delarna av Tyskland, plus att stolsvärme är vanligare i norr (för de bilar som inte har läder)

----
BMW CS #6212
bara för att bilen säljs i en viss del av Tyskland så vet du ju ändå inte vart den har körts i själva verket, men tror prisläget ibland är lite högre i norr än i söder, men framförallt beror det ju på objekt, historik och handlare.

/Anders
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Köpte min M3 Cab i Oberhaching..2 mil från Munchen i våras.111 mil enkel resa.
Klart värt,bara resan är en upplevelse,och när vi ändå var i Munchen så gjorde man ett besök på BMW Welt och BMW Museum..kan varmt rek att åka dit..

Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Vill man ha starkare motorer och välutrustade bilar då är utbudet större i södra Tyskland eftersom skandinaver har närmare till norra Tyskland och då tömmer man där på "speciella" modeller.

Sydeuropéer har närmare till södra Tyskland och de är oftast intresserade av klenare bilar med låg bränsle förbrukning. Det öppnar för större utbud för kraftigare motorer och upphottade bilar i söder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.