|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har köpt en kupévärmare till min bil som jag hade tänkt montera. Mått 20x16x5 cm Jag har kollat runt på passagerarsidan vars man skulle kunna tänka sig att montera värmaren, men jag har inte hittat någon vettig plats. Hade först tänkt mig att montera den under handsfacket, men då såg jag att enda sättet skulle vara att skruva fast fästet i själva luckan, och det är jag skeptisk till. Just nu har jag värmare på golvet, men det är inte optimalt för min del. Jag undrar därför om det är någon här som har erfarenheter av kupévärmare till e46'an och vars man isåfall kan tänkas montera? | |
| Min sitter horisontellt under handskfacket till vänster men inte på luckan (tror jag) utan långt fram. Märks knappt att den sitter där- så det känns som bästa stället. | |
| Ska kolla ikväll hur den sitter och återkomma. | |
|
Håller med pew - har en DEFA - tror den är 1400W + 600W till motorn eller var det tvärtom. Storlek på kupevärmaren är som drygt ett VHS videoband ungefär - antagligen ungefär din storlek och den har monterats (av min BMW märkesverkstad) under handsfacket långt fram "i taket" vid fötterna hos passageraren höger fram. Den är trädd dit på en plastskena som sitter skruvad i yttre botten av handsfacket. Någon gång har någon med stora fötter råkat peta loss den men oftast så sitter den kvar. Enda nackdelen jag kan tycka är att är det riktigt kallt så når värmen inte längst bak till bakrutan men det är väl eftersom det är en touring. Det blir varmt fram och isen på rutorna smälter fram och sidor men skuffens rutor får jag ofta skrapa - brukar ha den på 60-90 minuter på kallaste Blekingevintern - säg minus 10 som svalast. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.