|
|
|
|---|---|
| Köpte mig en 330d för två veckor sen. Och enligt vad jag läst på nätet så skall rödmarkeringen på varvräknaren följa med temperaturen på motorn...alltså varvtalsstoppet flyttas uppåt ju varmare motorn är. Saken är den att jag har aldrig sett min ändras. Den står konstant på samma ställe. Ser onekligen ut som den borde röras men det gör den inte. Fipplade lite i bilen och lyckades få till ett intrument test där allting annat rör sig men inte just den. Står inte så mycket i instruktionsboken heller. Bara att bränsletillförseln stryps om man kommer upp till markeringen. Är min pajj eller ska det vara så? | |
|
På bilar innan facelift/LCI stämmer det, men från mars 2007 så gäller detta inte på E6x-serien. Antar att man gjorde samma på E9x, men jag vet faktiskt inte. Någon? ---- BMW CS #6212 |
|
| E9x har aldrig haft funktionen att varvstoppet flyttat på sig beroende på motortemperatur. Så allt är som det ska. | |
| Skönt att höra! Tack för svaren! Ser dock lite skumt ut på varvräknaren då set ser ut som rödmarkeringen är fristående från mätartavlan och man ser streckade linjer bakom... men men ska det vara så så. Måste dock säga att det känns tråkigt att inte ha en tempmätare, så man vet när man börjar våga gasa lite mer :) | |
|
Det är bara M3 som har så. |
|
|
Hur vet man när bilen är varm? Finns jag ingen tempgivare eller är jag båda dum o blind på samma gång kanske? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.