|
|
|
|---|---|
|
tjena! jag har fått ett litet bekymmer med min m5a, den går ojämnt och låter som om den misständer på tomgång, den kan även upplevas som lite ryckig vid gaspådrag vid låga varv. Gasar man på rejält med bilen så känns den precis som vanligt typ! Är de svårt att känna skillnad om den skulle gå på 7 cylindrar? någon som har en aning vad felet kan vara? Kan även tillägga att vanos är reparerad på bilen samt att LMMerna är utbytta. Mvh Michael | |
|
har du kollat felkoder? annars låter det som exakt samma symptom som jag hade då ett stift till en av de 8 magnetventilerna gick av, jag ser att du reparerat vanos men även en reparerad vanos kan ju få en lödning att släppa. gratis att kolla.. lycka till |
|
|
Tjena! Jag felsökte bilen och fick som du sa felkoder på "kamaxel inställning cylinderrad 2 avbrott/kortslutning" samt massa tändmissar som följdfel! Jag var precis ute och plockade av magnetventilen och hade mycket riktigt avbrott i en av ventilerna, dom andra 3 ventilerna hade en resistans på ca 3,7 ohm, jag har hört och läst att det ska vara strax över 4 på alla, stämmer det? hur kan detta isåfall påverka min bil? |
|
|
3,7 ohm är helt ok! Löd ihop avbrottet så ska du se att det blir bra! |
|
| De va snabbt svar! :) de låter bra! då ska jag prova detta fortast möjliga! Mycket tacksam för hjälpen! //Michael | |
| Tyvärr var brottet inne i spolen! någon som har ett kort med ventiler liggande till cylinderbank 2 som är till salu? | |
| Jag har ett kort liggandes som du kan få handla men då behöver du löda fast en pinne.. :D | |
| Det låter intressant! Hur mycket ska du ha för det? | |
|
"bortskänkes mot avhämtning". jag ska bara leta reda på det. :) |
|
| Har jag sådan tur?? Vore guld värt isåfall :) vart bor du någonstans? | |
| söder om söder, jag kommer vara iväg under helgen men skicka ett PM så svarar jag när jag hittat kortet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.