|
|
|
|---|---|
|
Någon om vet något om Autohaus Schaumberger GmbH aus Landsberg? Är intresserad av en bil de har. Fattar det som att de är auktoriserad BMW handlare? Någon som har erfarenhet av dem? Ärliga, seriösa? MVH Martin | |
|
Dem var auktoriserade tills för 3-4år sedan. Dem har en jätteanläggning. Deras fokus på BMW är inte lika stort idag som förr. Vissa bilar har stått VÄLDIGT länge, vilket är skoj i och med att det finns riktiga lågmilare i bra skick. Kika på deras Estorilblåa B10 V8 med lite över 3000mil. Den enda kontakta jag haft eller snarare inte haft var när jag för 9år sedan mailade på en Zinnoberrot 535i 88 eller 89. Inget svar. Bör gå att göra en bra affär i och med att de flesta bilar stått länge. Känns som en seriös handlare trots att dem blivit av med auktoriseringen. Mvh Stephan |
|
|
Okej tack för info. Man är ju orolig för oseriösa firmor som skruvar mätare osv. Någon som vet varför de blivit degraderade om man kan kalla det så? mvh Martin |
|
|
BMW har gjort sig av med många handlare i Tyskland. En kompis tog in en M5 E39-01 från en handlare som hoppat auktoriseringen p.g.a det var så dyrt att tillhandlahålla dem modeller BMW begär alla handlare ska ha. Se här i Sverige alla handlare har eller har haft en 740d M Sportpaket F01. Det känsla jag fått av Schaumberger är att dem inte passar i mallen för hur dagens BMWhandlare ska vara. Schaumberger hade ofta äldre modeller, det var därför jag kikade på deras utbud. 535an jag var lite intresserad av var 13-14år gammal, inte så vanligt med auktoriserade med sådana bilar. Det jag minns bäst från dem är den underbara Estorilblåa 540iAM E39-02 med 18" M-Parallell och Champagner Individual läderklädsel. Plus att dem hade en serie specialdesignade Mini Cooper. Schaumberger verkar ha kontakter så dem får in yngre beggade BMW än idag. Stephan |
|
|
Okej. Dom har flera speciella bilar som är lågmilade. Jag har fastnat för två som jag är intresserad av. Om man skulle be någon firma om hjälp har du något tips på vem man kan vända sig till? MVH Martin |
|
|
ligger dem inte väldigt högt i pris? Känns inte så konstigt om bilarna blir stående med dessa priser... /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.