AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.792

Aftobladet bil testar 3st tjänstebilar på "Ringen"

Sida 1 av 3
Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Undrar vilken BMW man verkligen hade i detta testet. Man skriver att de var en M5 i texten men de de har ju aldrig haft 306hk i någon modell. Borde väl vara 335 som man har kört i detta test.

Länk

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är en 535 M-sport, ingen M5. Har bilagan på skrivbordet på jobbet.

Värt att veta förstås är att hela texten är en annons från Volvo.

-------
//Lövet
Verdi
Jag hatar Volvos löjliga reklamartiklar. Och Collin är väl avlönad av Volvo. Det känns iaf så när han skriver. Lustigt bara att utländska testare inte alls blir lika förtjusta som han blir.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Artikeln i tidningen är dock inte "köpt" såvitt jag vet. Däremot är den som det länkas till skriven av Volvos pressavdelning.

-------
//Lövet
Verdi
Jag vet, men de citerar Collin i reklamartikeln.
Fejkade artiklar, är det framtiden? Suck. Vad säger detta om Volvos tilltänkta målgrupp?

mvh/ Anders
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Finns säkert personer som går på den fejkade reklamen, dvs att det var en M5 som var med i testet.

Säger som Anders>>>>>Suck!

Mvh Janne.

Håller det troligt att Volvon kan få epitetet "mest körglädje för pengarna".

S60 T6 är rapp och rätt kul att köra!

Om man kunde välja fritt mellan dessa tre bilarna så hade nog valet fallit på Panameran. Gillar den!

Men Volvon är ganska okej den med!

/Bellamy

Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Sådär har volvos reklam på Aftonbladet sett ut i flera år. De kommer dessutom runt AdBlockers mm. på det sättet.

// Erik
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Fy vad äckligt.
Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
S/V 60 ser helt ok ut med R-paketet men utan de ser den mer ut som en myrslok. ;-)

Oavsett om de skulle vara vinklar av Volvo själva så kan man väl se till att fakta är rätt i alla fall

Verdi
Ja, nu vimlar det väl av muppar som på allvar tror att en M5 bara har 306hk...
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Som vanligt är det en vinkling då det är som sagt mest körglädje för pengarna. Hade alla kostat samma är det någon som hade tagit Volvon?
Hade det varit fråga om bara vilken som skulle vara den trevligaste körmaskinen i trion skulle det sett klart annorlunda ut.
Verdi
Det är en jäkligt märklig jämförelse. De borde jämföra mot 335i, Audi S4 osv...

Collin är köpt av volvo det är helt klart. Han lovordar Volvo före allting annat oavsett märke.

Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Fascinerande resonemang. Mest körglädje för pengarna är väl ett kriterium så gott som något. Skulle man istället helt bortsett från att Volvon kostar mindre!? Då skulle det verkligen varit en vinkling, till de andras fördel. Och på vilket sätt skulle kriteriet "trevligaste körmaskin" inte varit en vinkling?

Och Collin är nog inte värre köpt av Volvo än "journalisterna" på AM&S är köpta av BMW... Där kan vi tala om vinkling.
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Självklart håller jag med om att det är ett kriterium så gott som något annat. Men då ska man ju ta bilar i samma prisklass om det är av intresse. Annars hade ju även bilar som Nissan GT-R, Ferrari osv förmodligen oxå fallit för den, i sammanhanget, billiga Volvon. En tolkningsfråga förmodligen.

Det är bara en konstig samling bilar att jämföra. Säger mig absolut ingenting. Som Verdi säger, den skulle jämföras med 335i, S4 osv. Ungefär samma prisbild men framför allt samma biltyp.

Håller med Dr Bilfånes åsikt om AMS ibland lite väl vinklade reportage om när det gäller Merca och BMW. Inte sagt att jag inte gillar tidningen, tvärtom.

Det hade varit kul om någon som verkligen kört de tre bilarna hade uttalat sej. Jag har endast kört T6an, dock utan Polestar.

Att detta är ett BMW forum går det inte att ta miste på. Men det görs dock bilar som kan vara lika bra som BMW och kansk ibland, hemska tanke, bättre.

Att man sen gillar BMW bäst här är väl inte nåt konstigt på ett BMW forum. Det gäller även jag själv. Jag tycker dock att man kan vara lite mer öppen och välkomnande mot andra märken/modeller. Ibland är det lite väl introvert.

/Bellamy

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Dom har jämfört mot en tung, komfortinriktad 5-serie och en mycket tung Panamera Hybrid. Bägge bilarna är byggda med annat än körglädje i första hand och att dessa "låter för lite" är således fullt naturligt och så vidare.

Som om inte det vore nog har Volvon trots att den är ett snäpp mindre dessutom mer effekt, det vore inte så konstigt om det klarade sig bra på en bana som Nurnburgring.

Att Volvo skulle varit favoriten på Autobahn tvivlar jag däremot på, det måste vara en mycket stark vinkling! Volvo S60 är en vinglig och nervös upplevelse jämfört med F10 och troligen även Panamera (Gissning, inte kört denna. Men i diverse test sägs den slå tågstabila F10).

I övrigt borde inte Volvo/Aftonbladet få hålla på så där, att där står M5 är klart missledande och annonsen borde omedelbart bli nedtagen. Och det är inte första gången Volvo´s annonser där går över gränsen...

//Bjersér
Åja Panameran har fler 333 + 47 el.

Måste ha varit något fel på den T6 R-Design du har kört Bjerser. Dom jag har kört gick fint som attan.

/Bellamy

Verdi
Man kan säga att Fiat Punto från 1997 är "mer för pengarna" än en Bugatti Veyron också.

Du får fyra hjul, ratt och den tar dig från A till B till en bråkdel av priset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.