|
|
|
|---|---|
|
Nu har den gått Länk Det är rätt bra utan större reparationer, mest slitagedelar. Hjullager och avgassystem är t.ex original, såsom det mesta på bilen. Synd att de rostar, annars känns det som de kunde gå hur långt som helst. BMW CS #5206 | |
|
Det är min 323 coupé det gällerLänk BMW CS #5206 |
|
|
Det är rätt bra på en BMW. Allting beror ju lite på vad man räknar till "slitdelar". I rostfria miljöer håller jag nog fortfarande dessa slitvargar som favoriter: Länk Vanligaste taxibilen i Libanon slutade tillverkas -85 och många rullar en bra bit över 100´mil. Finns en W115 taxi i Stockholm som gårr över 115´ vet jag. Men det är små motorsvaga dieslar och lite mer lastbilsdimensionerad teknik. Inga "körbilar". Dina bilar verkar förövrigt väldigt välskötta vilket ihop med körstil m.m. borgar för ett långt liv. Körglädjen i en BMW gör att man måste klassa in lite mer chassiekomponenter till slitdelar som leder, stötdämpare m.m. |
|
|
Ett nyckelord är underhåll. Sköter man om bilen så håller den väldigt länge. Ingenting håller i längden utan underhåll. Min E36 har gått 33000mil, tyvärr gav växellådan upp där. Motorn är i kalasskick och är snål på både bensin och olja. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Hur långt är ett snöre?? Finns ingen övre gräns så länge servicen matchar bruket av bilen. |
|
|
1966 plockade Irv Gordon i USA ut en ny VOLVO P1800. Den hade han i fjol kört över 450.000 mil med. Hans mål är att passera 482803 mil (3 millioner miles) innan han fyller 73! Min gamla 3.0S från -72 är jämfört med det "knappt inkörd" trots att den förmodligen är en av sveriges BMW-bilar som rullat längst! Åtminstone bland de bilar som använts på "normalt sätt" (dvs inte budbil, taxi etc). Den har körts i snitt ca 1900 mil/år. Per L |
|
|
Min 325i E46 rullade 40.000mil även den, och var fortfarande fräsch! //Bjersér |
|
|
Ja 40000mil är väl rätt okej, men lite i jämförelse med Länk Vilket är en Fjordgrau-95 540i/6 med 70600mil för snart 2år sedan. Endast normal service. Hitta även denna tråd i samband jag uppdaterade mig om BJ12325. En 530dA Touring-00 med över 100000mil!! Länk Kommer om tänkta på det där att folk skriver, ja vid 10-15000mil är det dags att byta bromsskivor. 530 hade samma bromsskivor fram mellan 40400mil och 74000mil, bak mellan 40400 och 90500!! Bild från 999999km Länk BMW tror uppenbarligen inte att bilarna klarar mer än 999999km eftersom mätaren stannar där, åtminstone på E39, se mailkonversation på sidan 4 i länken. Växellådan klarade 80000mil utan byte av olja, då blev det en ny låda. Finns det någon BMW som rullat mer? Mvh Stephan |
|
|
Det verkar som min bil bara är inkörd! BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.