|
|
|
|---|---|
|
Var idag och tittade på nya 1 serien hos min lokala BMW handlare. Under samtalet som jag hade med försäljarmannen som jag har haft kontakt med i flera år, framkom det att 120d kommer som Xdrive till 2013 modellår. Dock inte med övriga motorer vad jag förstod. Han hade just fått den informationen från säker källa som han uttryckte det. Spännande då jag personligen inte gillar X1 till utseendet, men vill gärna ha 4 hjuldrifts på en liten bil. | |
| Även jag har hört det från min lokale säljare, han sa inget om att det skulle endast vara till 120d men det tycker jag verkar vara rimligt ändå. Det blir gött med fyrhjulsdrift iaf här uppe i norr :-) | |
| om 1-serien kommer med xdrive så försvinner ju meningen med x1:an eller?? | |
|
Jag ser faktiskt fram emot en till vinter med snö och bakhjulsdrift, lite utmaningar ska man ha :D Men kanske jag tröttnat om 2 år och då kan det passar bra med en 120xd! |
|
|
Har svårt att se att X1 försvinner, det är nog en lite annan marknad för X bilarna. 3 serien har ju xdrive och där är X3 inte en konkurrent till grundmodellen. Jag skulle tro att 1 serien har varit en försäljnings succé för BMW och att man nu vill bredda modellen. |
|
|
.......X1 borde väl också uppdateras med en ny modell inom 1-2 år ? |
|
| djabag: x1:an är ju hyfsatt ny så tror nästa steg ärn en x1 facelift .. en ny modell kommer nog inom 4-5år | |
|
bmw jerry: Du har rätt ! Såg nu att X1 kom ut 2010 så det lär nog dröja några år till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.