|
|
|
|---|---|
|
Jag blev asförbannad och påkörd av j***a taxiförare. Svartskallen gav sig olycksplatsen... orkar inte skriva om beskrivningsfallet, vad som hände. Men frågan är hur jag skulle laga det. Det är NOG tursamt att det inte är repor alls. Tack och lov! Jag försökte googla men hittade inte så bra riktiga DIY-tips. Jag har tänkt att använda hammar med gummin i... nej nej vågar inte innan jag kör på...jag vill läsa igenom ett par olika DIY tips. PS. Hur ska jag ladda upp bilden och bifoga hit? Backspegels uppfinnare var en irländsk döv. | |
|
Bilden är fixad ;) Länk Backspegels uppfinnare var en irländsk döv. |
|
| Jag förstår inte vad du skrivit. Kan du skriva det igen och gärna läsbart. Menar inget illa mot dig, men det du skrivit är knappt läsbart. | |
|
förstår inte heller, är det lyktan som är intryckt eller är det plåten? |
|
|
Böjda plåten där i hörnet som visas på bilden där länken. Den sitter alldeles bredvid strålkastare. Hur ska man laga det? Finns det något DIY... jag försökte googla men har inte hittat ett bra DIY-tips ännu. ___________________________________________________________________ Backspegels uppfinnare var en irländsk döv. |
|
|
Det är en plåtskada! Backspegels uppfinnare var en irländsk döv. |
|
|
På bilden ser det ut som det är fronten som "ploppat" ut, svårt att se på bilden tycker jag, du förstår säker precis vad det är men har man inte sett det själv kan de bli jättesvårt att se, lägg ut fler bilder. Om det nu är rena plåtskador skulle inte jag våga banka med något, då lacken riskerar att skadas om plåten är böjd för mycket. Åk ist till en plåtverkstad och hör vad dom tycker, du kanske inte ens behöver kontakta f-bolaget. |
|
|
Ja, typ. Den gröna ringen är "ploppat" jag provade med den samma bilden. Länk |
|
| Bilen är väl försäkrad? Om du inte har stor erfarenhet av bilplåts arbeten så skulle jag avråda från att göra det själv. Risken är stor att det blir ännu värre. | |
|
Ja, det är halvförsäkring. Sjäkvrisk ligger ca 6500 kr (plåt o lack) Han sa att det finns risk att lacket får skadas av bankning (banka in och släta ut) Det är motsats buckla som dras utifrån och behövs inte lacka efter. Det räknas med att lacket kommer att skadas. :( Jag har "ok" erfarenhet av bilplåt (bara buckla) men det var mattfärger som lättare att hantera med, än metallackad. Uhmm.. Prislappen blir saftig... :( Men han sa att man kan prova hemma: Det är en lösning är att lägga ett underlägg (typ tjock o mjuk musmatta) och banka omsorgsfullt/försiktigt med gummihammare. Det kan dras tillbaka själv. Om man inte lyckas så bara att lämna in en plåtverkstad! Jag ska göra det, o får se. |
|
|
Ser ju mer ut som att det är stötfångaren som sticker ut, mer än att det är plåten som är bucklig, och stötfångaren är ju i plast... Men svårt att se, för bilden är tagen ur en dålig vinkel. |
|
|
Ser ut att vara stötfångaren som är gjort av plast. Öppna huven. Ta en ny bild, fast inte rakt uppifrån, en som visar lite mer från sidan. Ta tag i biten som sticker ut. Prova försiktig om du kan dra ut den längre och vinkla om den så att biten passar tillbaka. Om inte, försök att försiktig trycka den tillbaka. Om du har tur, så "ploppar" det tillbaka och syns det ingenting. Använd sund förnuft. Om det känns som du forcerar nåt, lämna den i fred. Om det är som jag tror, så trycker en snäll verkstad tillbaka stötfångaren om det går, eller så talar de om vad de kommer kosta. Va inte rädd att söka hjälp, det är inte som att de drar 6500SEK från ditt konto så snart du går genom dörren... |
|
|
Jippi! Jag lyckades med "banka" med gummihammare o musmattan. Skadefritt! Tack o lov! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.