|
|
|
|---|---|
|
Har införskaffat vinterbilen, en skapligt fin 320i från 2001. Har problem med att det är som ett akvarium med fukt i strålkastarna. Vet inte var det kommer in, men tänkte försöka demontera dem och täta om dem efter att jag fått ur fukten. Men hur? Hur krångligt är det att få bort insatsen (ej Xenon)? Behöver någon del av fronten lossas för att få ur strålkastaren? Hur får man ut all fukt/vätska? Och hur tätar man dessa på bästa sätt? Alla tips mottages tacksamt. | |
| Nu har ju jag en 03a men på min är det enkelt att lossa åtminstone strålkastarglasen. Minns inte exakt hur det var men jag minns ett det blir lättare om du börjar med blinkersen så du får lite plats. Den hålls av en skruv som du ser om du tittar rakt ovanifrån. Och kolla så det inte är sprickor i glasen, vet av erfarenhet att även småsprickor räcker för att fukten ska komma in. | |
| OK, finns dessa glas att köpa nya i såfall? Kollade som hastigast och det går att knäppa loss små plastclips i ovankant, men inget rör sig och det verkar sitta fast undertill ordentligt. Verkar som hela insatsen måste loss. | |
|
Nu gäller detta mekartips facelift men så stor är nog inte skillnaden: Länk Låg dessutom på autopowers förstasida... /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Jepp, på facelift går glasen att ta bort utan att lossa insatsen och man kan köpa lösa glas från BMW. | |
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack allihopa! Kanonlänkar med bra beskrivning. Bättre kan det ju inte bli :-) När jag kollade på Ebay blir man dock lite förvånad när dom säljer glas som skall passa från 1999 - 2003. Däremellan borde ju faceliften ha kommit, så man undrar ju vilka dessa verkligen passar... Schmiedmann verkar ju vara ett bra alternativ. Någon som vet om listen är typ en vanlig slät tätningslist, eller är det en specialformad och profilerad list? Har lite list på jobbet, därav frågan. |
|
| Det går nog bara med originallist. Jag bytte på en av strålkastarna för ett år sedan. Men det kommer fortarande in fukt. Jag skulle tro att det är ventilation som saknas. Har för mig att 2 gummilister kostade ca 275 kr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.