AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.054

e61 startar inte, inte med kablar heller

H.
16
H.M power
523iAT -05
Hej, har ett litet problem med min 523 e61, körde med den i förrgår och den gick hur bra som helst, sen skulle jag åka med den igår, vred på nyckeln lyset tändes och allt annat men när jag vred till start hände inget. Bara ett litet surrande (typ soppa pump eller nå). Provade några gånger men det var lika hela tiden, sen tändes lampan för lågt batteri. Bra tänkte jag och försökte kabla igång den, men utan framgång.. Har också provat alla nycklar utan framgång...

Någon som har tips eller varit med om liknande?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kanske startmotorn? Men kolla om du har några felkoder också. Har du provat att ladda batteriet?

Mvh
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Kolla så kabelskorna på batteriet sitter som de ska. BMW behöver ofta rätt ordentliga startkablar (med stor area) för att vilja bli igångkablade när de har dåligt batteri. Pluskabeln som går genom bilen är tydligen en källa till problem på tidiga E6x också. Men börja med att kolla så kablarna sitter ordentligt på batteriet.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Jag har varit med om exakt samma sak. Koppla startkablarna till den andra bilen och låt den stå med motorn på i 5-10 minuter före du prövar att starta. Är det bara fråga om ett dåligt batteri så startar säkert bilen.
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Om det sitter ett originalbatteri i bilen, och om det aldrig är bytt så är det lika bra att köpa ett nytt. Normal livslängd är ca 5-6 år på ett bilbatteri.

Hoppas att det löser sig!

Mvh H
H.
16
H.M power
523iAT -05
Har fått i gång bilen nu, tror det är startmotorn. Jag knackade på den och vips så gick det att starta... Kanske något som är glappt..
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Då var det säkert solenoiden som hade fastnat. Om det händer igen så kan det var läge för byte av startmotor.

Mvh H
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.