AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
10.118

Gratis biltvätt i 08-området?

Sida 1 av 2
An
75
Andu
118d -10
Jag undrar om det finns någonstans gratis biltvätt med el-uttag och möjligt att vattenslang in i högtryckstvätt. I 08-området iaf.

Någon som kan tips?
Jag har för mig att det finns hos OKQ8, det-gör-själv-hallar, men det kostar pengar.

Det är rätt uppskattat :)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Inget är gratis 2011.. ;-) jag tror faktiskt inte att dina behov går att lösa, om inte någon vänlig villägare lånar ut sin garageuppfart.
An
75
Andu
118d -10
Hehe.. oki. Jag chansade om det finns... ;)

Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Jag bor i villa men jag skulle mycket gärna betala för en att kunna tvätta i en tvätthall med en högtryckstvätt som har rejält vattenflöde. Sen är det fint att kunna stå inne och tvätta när när solen skiner på sommaren eller när det är kallt på vintern. Tyvärr finns inga sådana möjligheter där jag bor så :(
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Gratis el och vatten...
ehhh. hur tänkt du nu?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Melzen, kan du inte bara köpa en bra högtryckstvätt och tvätta hemma?

Jag hade tidigare möjlighet att tvätta gratis på jobbet i tvätthall men det utnyttjades bara vintertid då det inte gick att tvätta på hemmaplan.

Angående trådstartarens fråga så är det väl så kan man väl säga att det var en riktigt "Long shot"...

Länk
Har Ove från Solsidan hittat hit?
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Grelle>>Har högtryckstvätt, men kanske inte den bästa. Har rätt dåligt vattenflöde från kranen också. Sen skiner solen från morgon till kväll på det enda stället jag kan tvätta bilen. Det är hårt liv här på solsidan....

Sen är det väll egentligen inte tillåtet att låta rengöringsmedel rinna ner i dagvattenbrunnen?
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Melzen: Funderar på att flytta till Kalmar om det är så soligt där i oktober att man inte kan tvätta bilen!!! Här i Stockholm har vi inte samma klimat...;)))
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Hur kan man ens tro att det ens finns några såna ställen??
Vem skulle stå för dom kostnaderna att driva ett sånt ställe...?
Hoppas verkligen att denna tråd är ren ironi.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
+1

Gratis el och vatten =D
An
75
Andu
118d -10
Jag hade garaget förut men det blev hutlöst dyrt här, 1400 kr/m. De finns flera men det ligger ca 1 km bortom, är runt 400-800 kr/m. :(
Där fanns goda möjligheter bl.a. lilla meka och tvättstället i hörnet.
Jag bor i 3e våningen så går det inte att tvätta o dammsuga framför entré :D

De flesta dammsugare hos mackor är KASS.

Det behövs rejält tvätt o städ (in- o utvändigt). o polering m vax innan vintern kommer. och dammsuga ordentligt.... O sen vindrutan behövs djup rengöring o behandlas med någon sort av "hala" av regn. Jag måste laga små stenskott också. Det tar massa timmar.

Tvättstället Jet utanför Farsta har högtryckstvätt också, men finns de el-uttag??? dammsugare??
Jag kollade Jets hemsida men det finns ingen info om.

Haas:
Det var längsen, kanske upphört i början av 2000 talet. OKQ8 eller nåt (osäkert) på Östermalm fanns det tillgängligt el-uttag, vattenslang, t.ex biltvätt o ta med egen poleringsmaskin o dammsugare typ, om man gör det själv. helt gratis och t.o.m. kaffe! Min farsa hade jaguar från 60 talet... Man kunde titta på dom lyxiga o klassiska bilar som stod där så ofta. Inte längre nu. Dessutom fanns den kåkstaden vid Hammarby sjöstad där var det god tillgänglighet av el-uttag och vattenslang! :D
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
OKQ8 Farsta har väl fortfarande OK GDS-hall?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kan förstå om en del bilar stod där ofta i så fall.
Visst finns okq8-hallar lite var stans, men dom brukar ligga på ungefär 100:-/tim, eller 2:-/min som vissa kör med.
Tycker det är värt varenda krona då det finns allt du behöver vatten, dammsugare, el, lyftar, avfallstation etc..
De ända trista är när dom tog bort möjligheten att göra en underredsspolning.
NeZaN
Varför skulle någon företagare, privatperson eller fastighetsägare erbjuda gratis biltvätt inkl. el i dagens samhälle, om ens förr i tiden? Finns det så pass generösa människor?

Andu, du äger en helt ny 1-serie. Det kostar ungefär 100kr för dig att stå i en GDS-hall och göra allt det du vill, med undantag för polering.

Om inget annat kanske du har en bekant som kan hjälpa dig med detta. Njae, det du frågar efter låter lite för bra för att vara sant!

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
72
37
728_vrooom
728iA E38
När vi ändå är inne på gratis-ämnet, finns det nån som kan montera en bilstereo & nav i min bil utan kostnad?
Har redan stereo och tre skärmar. Bara lite koppling och kablar kvar. Max 10 timmars arbete.
Har frågat runt på olika bilstereoverkstäder, men alla vill ha pengar. Fattar inte.....
72
37
728_vrooom
728iA E38
När vi ändå är inne på ämnet.....kan någon betala mina räkningar? Du får ingenting i gengäld. Skicka PM!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag söker efter 19" vinterhjul. Gärna Hakka 7 på org BMW-fälg (309 skulle funka). Gratis så klart. Var inne hos BMW och de tyckte att 30 000 var en lagom summa. Jag sa att jag skulle kolla efter gratisalternativ på Autopower först! Någon som vet?
72
37
728_vrooom
728iA E38
Ang. 19" hjul:
Hört att det finns en uppsättning djupt intryck i Andus rumpa.
Du kan låna min ficklampa om du vill, men det kostar 1,50 kr per timme.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Grabbar, lugna er lite nu va..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.