AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.693

slitagevarnare e90 fortsätter varna trots byte!

sp
258
spelepojk
Mercedes E 300 coupe -2021
-Bytte häromveckan alla belägg på min 325d -07 innan slitagevarnarna börjat varna. -Då jag tyckte att slitagevarnarna såg hela ut,så återanvände jag dom gamla- men det gick inge vidare och dom "larmade" av nån anledning. -Nu ikväll satte jag dit nya varnare som jag -som beläggen, köpt av schmiedmann, och tänkte att allt skulle ordna sig, -men nej, det larmar fortfarande! -Vad är fel? -eller ska elsystemet "känna in" dom nya givarna några dar? -tacksam för synpunkter!

co
828
corzair
Volvo V70 - 12
man måste återställa dom på något sätt, på e46 är det typ öppna dörrn och vrid om tändningen och några sådana manöver, vet inte om det är samma på e90 testa och söka.
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag har inte behövt prova själv men den här tråden (lång) beskriver proceduren: Länk

Den korta versionen:
Push start button twice with the foot off the back and clutch....when check control image disappears and all that is left is current time on the LCD panel of the instrument cluster, press and hold the odometer reset button. After a few seconds, a yellow icon will show up showing that you have service indicator light on. Push and hold the "BC" button of the turn signal stalk until it states "Reset?" let go of the button and push the button back in and hold, a little clock will come up, once the clock graphic besides the reset goes away let go. Turn the car off and resart as normal. The brake light service indicator has now been reset.

sp
258
spelepojk
Mercedes E 300 coupe -2021
-Tack Steaman för tipset ! -Det funkade klockrent!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.