|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Köpte denna bil för ca en vecka sen, och nu när jag fyllt på kylarvätska och den har stått i garaget, så har jag märkt att den har läckt vätska. Jag är ingen bilmekaniker på långa vägar, men jag tänkte att jag hissar upp bilen lite och filmar var det läcker. Grejen är att det läcker inte alls under kylaren, utan längre bak, snarare vid backspegeln. Här har ni en video. Det läcker från två ställen, första som ni ser är ett helt slumpmässigt hål. Sen lite längre in i videon ser ni den andra läckan. Dock inget speciellt hål där. Länk Misstänker att det är samma källa? Skulle det kunna vara kylaren som läcker, och att vattnet slingrar sig ner dit ifrån kylaren? MVH Naikon PS. Ber om ursäkt för att videon blev filmad på fel håll. | |
| Svårt att säga :) Är det kylarvatten, smakar det glykol? Något jag skulle kunna tänka mig är om det är från värmapaketet och det finner sin väg igenom några dreneringshål. | |
|
Ja, ta lite grann på tungspetsen och smaka. Sött=kylvätska. Drick inga mängder dock.. ;) |
|
|
Är nästan garanterat kylarvatten, eftersom jag fyllde den igår, och idag så är den i stort sätt tom :P Vet inte om jag vågar smaka på det... En annan tipsade om värmeventilen, som jag kollade upp nu. Såg inte ut att vara något läckage runt den. Dock hann jag inte kolla så noggrant, och vet inte om jag kollade på rätt ställe heller. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kör inte med bilen innan du hittat läckan, risken för överhettning när du får in luft i systemet är väldigt stor , Det är ju skyddsplast under stora delar av bilen som vatten kan rinna långa vägar framifrån innan det hittar lämpligt hål att rinna ut i. Kan ju vara en slang i bakända på motorn eller värmeventilslangarna, bara att leta, vanligast är ju sprucket termostathus samt vattenpumpen, expasnionskärlet ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Smaka på vattnet! Så vet du om det är kylarvatten eller inte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.