|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon mer har råkat ut för vad jag förnärvarande upplever med min 330Xi -01'a? Det känns som om bilen flyter ovanpå vägen utan vägkontakt (inte speciellt BMWisch). Har kollat upp alla bussningar på BMW verkstan i Uppsala. De t.o.m. provkörde bilen och sa att den inte var sämre än andra E46, men jag är skeptisk! Efter det funderade jag på om det var nedre knuten på styrstång, men när jag var på verkstaden sist så verkade den helt juste. Däremot om man tog tag mellan nedre och övre leden så glappade det och slamrade det... Faktiskt precis samma ljud jag får på tomgång. Sitter jag däremot i bilen känns inget som det är löst. Kan det vara något bussning i torpedväggen eller övre knuten? Eller kan det vara själva styrstången? Det känns mycket värre med vinterdäcken, då får man ligga och tjuvhålla bilen hela tiden över 100. Sedan gnäller det i styrning på vänster sida när man svänger åt höger, men aldrig åt vänster... Skumma fel, man kanske ska sälja bilen till nån som orkar hålla på och inte behöver bilen varje dag. Om bara inte 3 liters sexan gick så bra... | |
| Ja om det glappar där så verkar du ju hittat felet. Har inte hört att det skulle vara ett vanligt problem. Däremot händer det väl att styrväxlar (kuggstång) ger upp. Du är säker på att det är knuten som glappar, så att du inte hör glapp från kuggväxeln när du vrider fram och tillbaka? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.