|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag sökt och kollat överallt på nätet men nu vänder jag mig till alla BMW experter här på autopower så det inte blir några missar när man väl köper en bil Jag är alltså ute efter en e90 325 eller 330 och är det några skillnader mellan årsmodellerna? Om jag har förstått det rätt så finns 325an i 3.0L från 07 men 325 från ca 05 är väl inget man kommer bli besviken på? Sen har jag även sagt att sportstolar och nav är ett måste och då finns det business och professional och även om jag har hittat lite så har jag inte riktigt förstått skillnaden. Är det bara storleken på skärmen eller är det några andra finesser och inställningar man vill ha? Och hur ser man skillnaden på dom två? Har sätt att vissa bilar har som två cd inmatningar har det nått med det att göra? Funktionen idrive är den samma på alla med navi eller finns det någon ny generation? Och till sist ska man köpa en äldre årsmodell som gått lite mindre eller en som är nyare men gått längre och saknar tex 325 05 något som kanske 07an har? Tack på förhand och hoppas det inte blir för svårt att hänga med. | |
|
3 liters sexan kom i september 2007, dvs av årsmodell 2008 om jag är rätt informerad. Den stora skillnaden är främst förbrukningen där den nya är betydligt snålare, det skiljer en dryg deciliter i EU-körcykeln. ------- //Lövet |
|
| Det är alltså 325 fast med 3.0l 6a fast med samma HK antal som den gamla? | |
|
En nedtrimmad 330 motor kan man säga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.