AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.908

Fel på kaross kod? En cab,men står som täckt på transportstyrelsen,törs man köpa?

Visa användare
51
Bmw Danne
320D Xdrive-10 Alpinvit.
Hej är intresserad av en M3-cab´94 men när jag söker på transportstyrelsen står de som karosskod täckt,den är importerad 04,och på carfax utdraget som jag köpt står de M3 cab,är det nått att bekymra sej för eller törs jag köpa`??? väldigt tacksam för svar från nån som vet.mvh Danne

"My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her"
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Borde väl bara vara en felregistrering hos TS?

Men kolla så att chassienumret på bilen stämmer med det som du sökt på hos Carfax. Och om det stämmer - kolla då att det är knutet till det reg nr som sitter på plåtarna och som du kollat med TS.

Om det är en USA import (m tanke på Carfax) - har den kommit hit direkt från USA? Vad står det mer i Carfaxen? Inga olyckor rapporterade?
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Länk

Antar att det är denna?

Chassienumret som reg nr går till är ju en cab så det är med största sannolikhet bara fel hos TS...Kanske reg besiktades med hard top ;)
Visa användare
51
Bmw Danne
320D Xdrive-10 Alpinvit.
Tack för hjälpen,ja,de var den du länkade till... känns lite lugnare nu, kanske de blir köp ändå då... :)

"My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her"
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Inga problem, är ju inte första gången TS gör fel vid inregistrering av bilar!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Min M3E30 står som automat hos TS och den modellen hade aldrig automatlåda. Fråga mig inte hur det har gått till.
Så nog händer det att de gör fel där.

///BMW - Was sonst!
Carfax är inte heller att lita på, min sommarbil fick dom till en cab fast det är en coupé.
Några fel som gjorts vid regbesiktning;

BWM som märke, har någon hört talas om det bilmärket?

Min första importbil, en Ford Probe blev ett "B" i chassinumret en "8"

Några mer fel som gjorts.

Länk

Länk

Jag skulle säga att det är mycket vanligt med fel i regbevisen.

#768 glömde besiktningsmannen att den har taklucka, jag upptäckte det när beviset kom och ringde till honom. Ojdå, det får vi ändra.

#410 Höll på att registeras som 94a bara för att besiktningsmannen inte hade koll på var i chassinummerserien årsmodellen ändras.

Det senare finns det flera som fått fel. 540i/6 byggd sep-94 reggad som 96a. flashback länken var riktigt extrem. 8år fel, dessutom på en bil som inte det ska anges årsmodell.

Alltså köp bilen, se till att bilregistret ändrar uppgifterna.

Stephan
Visa användare
51
Bmw Danne
320D Xdrive-10 Alpinvit.
Tack allihop som hjälpt mej,de känns lite tryggare nu,börja nästan tro att de va nå ihopplock nästan,men då vet jag :)

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
På tal om det har jag en svensksåld Range Rower -76. Vet inte hur de lyckades med det heller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.