|
|
|
|---|---|
|
Det började i förra veckan. Skulle ta bilen på morgonen och märkte att bromspedalen var stenhård när jag skulle starta bilen, dock fungerar bromsen precis som vanligt, tar fint och bra men efter att bilen stått ca en halv dag så blir pedalen stenhård. Något måste ju ha hänt? För så har det aldrig varit innan. Någon som vet mer om detta? Vänliga hälsningar. | |
| Det sitter en backventil på vacuumslangen till bromsservot (ev. integrerad i kopplingen mellan slang och servoburk) Om den blir lite otät uppstår detta problem. Dock ingen fara för bromsfel i drift. | |
|
Så backventilen måste bytas. Kan man köpa dessa på förenade bil? Tänkte så fall köra in på mekonomen och få den bytt. Tack för snabbt svar Anders |
|
| Glömde fråga. Hur många finns det? | |
|
Inte helt säker, men jag tror backventilen sitter integrerad i ledning pos.5 precis där den i vinkeln går in i packning pos.4 i servobyttan.:Länk De är bara ihopskjutna så mitt förslag är att ta loss den i båda ändar och blås och sug i den och se om den verkar ha en backventilfunktion. I så fall har du artikelnumret i länken för att beställa en ny. Kommer du bara åt ändarna så är det inte svårt att byta själv. Kommer inte ihåg hur det ser ut på E60 om det sitter en kupéfilterbox ovanför bromsservot som man måste lyfta av. |
|
| Finns en ventil. | |
| Ok, tusen tack Anders. Ska köra in snacka med dom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.