|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är helt ny, både som BMW-ägare och medlem på autopower. Har precis tagit över min morfars BMW 518i -86. Inser mycket snabbt att han inte har varken instruktionsbok eller servicebok. Inte bra för en gröngöling som mig :( Jag söker en instruktionsbok till bilen och mkt tacksam för svar. Har letat på nätet utan lycka. | |
|
Köp en haynes bok så klarar du dig sen. Tror den finns på biltema tillochmed. |
|
| Caroline79: Åk in till din närmsta BMW återförsäljare och köp dig en instruktionsbok. | |
| Inte för att jag vet om den är värd 200:-.. Länk | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Enligt ett annat inlägg i en annan tråd här på forumet kan en instruktionsbok från BMW ligga på runt 700-800 SEK (om nu BMW fortfarande har instruktionsbok kvar till denna modellen). Då är det helt klart värt att köpa den som Murpz länkar till. Men om man tänker skruva en hel del själv med bilen så är det lika bra att köpa Haynes (gissar på runt 300 SEK) eller Bentley (gissar på runt 600 SEK) - här är Bentley den bästa reparationsmanualen när det gäller detaljer och innehåll. Dock låter det som att en instruktionsbok är det som är lämpligast just nu - med tanke på ordvalet gröngöling :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.