AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
756

E34 totallåst, nollställa?

MD
45
MDSE
525i Shadowline '87
523i Touring '97
Efter att ha direktkopplat ett slutsteg så att det går hela tiden är min E34 stendöd efter natten.

Verkar vara kräm i batteriet men händer ingenting om man vrider på nyckeln. Centrallåsen funkar inte (tur att ena bakdörren inte låser sig) och om man håller nyckeln i "lås upp-läge" i några sekunder börjar det smattra och låta i alla relän under baksätet.

Provade att rulla igång den och det var tvärdött. Provade att kabla igång den och den gick i några sekunder sen gick larmet och den stendog. När man satte kablarna på batteriet gick även larmet igång.

Finns det någon överbelastningsgrej nånstans som kan lösa ut? Går det att nollställa bilen? Den står med låsta dörrar med ena batterikabeln avtagen just nu.

Fl
18
Flawlesswish
540iA -01
735iA -88
Med tanke på att den dog efter du startat den låter som att generatorn är död!

Varför larmet hoppar igång har jag ingen anning..
MD
45
MDSE
525i Shadowline '87
523i Touring '97
Den gick hur fint som helst sen tutade den till och tvärdog.

Fl
18
Flawlesswish
540iA -01
735iA -88
Tjejen har samma problem med sin jeep cherokee, Så jag har rykt larmkretsen på den, men hittade sen att generatorn var urkopplad...

På den tiden då jag hade slutsteg så hade jag en liten knapp så jag kunde slå av det, man kopplar in den i nåt remote läge har jag för mig.

MD
45
MDSE
525i Shadowline '87
523i Touring '97
Ja jag kopplade remoten direkt på plus för att jag inte orkade dra en kabel fram till stereon (provisoriskt medans jag kollade så allt funkade) men fick besked om att det inte skulle dra så mycket ström. Känns inte som att det är batteriet som är urdraget eftersom den var helt omöjlig att rulla igång och bara gick några sekunder då jag kablade den.

MD
45
MDSE
525i Shadowline '87
523i Touring '97
Tror det är larmet med någon jävla immobilizer som spökar. Hur kopplar man ur det?

Fl
18
Flawlesswish
540iA -01
735iA -88
På jeepen var det en krets som ser ut som relänena fast rätt mycke större 6 stift, Ser nog liknande ut borde finnas o söka på antingen i manualen eller på nätet.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Ett tips i all välmening; för att manuellt öppna förardörren, om centrallåset inte fungerar, t ex om bilen blivit helt strömlös:
Lyft ut handtaget, som när du ska öppna dörren, vrid sedan nyckeln till ""öppna" och sedan ett litet hack till (det behövs inget våld!) så öppnas låset manuellt.

Jag har bilen avställd och batteriet demonterat på vintern därför får jag använda den manuella öppningen ibland.

På min E34 från 1989 så har aldrig centrallåset eller original-larmet klickat en enda gång på 22 år. Snacka om kvalitet!
(Jag tror inte E61:an skulle fungera lika bra om jag behöll den i 22 år...)

(Någon annan som har en E34 med en ägare?)
MD
45
MDSE
525i Shadowline '87
523i Touring '97
Den har stått med batteriet urkopplat hela dagen och när jag nu kopplade in det så går iaf färddatorn och stereon igång. Finns dock inte nog med kräm för att dra runt på starten. Ska ladda batteriet över natten så får vi se om jag har nån BMW imorrn....

Tack för tipset med manuell öppning, hade ingen aning om hur man skulle gå till väga.

Tror inte min hade krånglat heller om inte jag hade varit och krånglat med slutsteget och det så detta är inte E34ans fel. :)

MD
45
MDSE
525i Shadowline '87
523i Touring '97
Den gick hur fint som helst idag. Verkade som "totallåsningen" släppte när bilen stod utan batteri hela dagen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.