|
|
|
|---|---|
|
Ja, jag har hamnat i en återvändsgränd nu när jag ska dra elen till dragkroken. Hittade en krok på en skroten och fick den godkänd på besiktningen. Problemet är följande: Jag har tre kablar till ljusen vänster bak (broms, blinkers och bakljus). Fyra kablar till höger bak (broms, blinkers, bakljus + något oidentifierat) Två bruna till jord. Två röda (en röd och en röd-gul) som har säkringar (går till batteriet) EN Styck interface (vad vet jag inte men det är ett öppet kretskort) Det står Jaeger på den 7-POLIGA kontakten. Problemet är: Nu har jag FYRA kablar kvar som ska kopplas in, VAR? Jag har för mig att de är Grå, grå-svart, blå och blå-svart. Ska man även dra kablarna fram till VAD? Sladde | |
|
har hittat följande ritning sedan tidigare men det hjälper mig absolut ingenting... Länk Sladde |
|
|
Sett det här, om det kan vara till hjälp ? Länk 628csi |
|
|
ja, det får nästan bli en nödlösning i så fall... Kablarna är orginal, har kopplat upp mig på bakljusen och jord. Väntar med att ansluta till batteriet, det ger inga felkoder än så länge. Jag fattar bara inte vad de fyra sista kablarna ska vara bra för. Man kan ju inte bara koppla upp sig på en punkt när det gäller el. Jag utgår från att när man kopplar upp sig på en punkt och till jord ska kretsen vara sluten. |
|
|
Lite info här: Länk och här: Länk om det kan vara till någon hjälp. "öppet kretskort" att montera in i bilen känns inte alls bra... FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.