AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.301

Någon som ägt både M3 E46 & M5 E60?

Hej.

Jag sitter just nu på youtube och njuter av V10an med ett härligt avgassytem :)

Är det någon här som ägt både M3 E46 & M5 E60?

Jag har kört M3 E46 senaste åren och tycker det är en underbal bil men jag är sugen på något nytt, och M5 E60 står högt upp på listan.

Är det stor skillnad på SMG2 och SMG3? SMG2 verkar det vara många som har problem med.

Är det stor skillnad på försäkringen? Jag betalade ca 900:- / månad helförsäkring BMW original vilket jag tycker är bra.

Största skillnaden måste vara soppan, men det ser jag ändå inte som ett problen då man ändå alltid tankar och är glad :)

Jag är endast nyfiken på kommentarer/input från er som ägt båda bilarna som har lite lättare att jämföra.

Jag har för mig att Peddan ägt båda?

Tacksam för svar.

Mvh Filip
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Jag bytte från e46 m3 (03:a) till e60 m5( 07:a).
M3:an är en grymt rolig bil men M5:an är roligare och bättre,går ju att ha som en "vanlig" bruksbil också!
M5:an betalar jag nu strax över 8tusen hel/år, fått en sänkning efter ett års ägande!
Några tusen billigare för mig i försäkring än M3:an.
Enda negativa är bränsle förbrukningen annars så är det monster,rekomenderar sportavgas system för att framhäva v10:ans råa motorljud!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Phoenix: Hej, nej jag har faktiskt aldrig ägt någon M5 e60...är väl nästan bara den kvar i skaran av M-bilar så det börjar bli dags:-)

Har dock provkört 4-5 stycken men jag har aldrig fått den där rätta känslan för att kunna slå till!

Dels tycker jag de är för stora o klumpiga, sen är det här med looksen, den är liksom inte riktigt så snygg/sportig som andra M-bilar!

Angående smg-lådan så känns den smidigare än M3:ans, den växlar nog lite tystare liksom.

Jag står faktiskt utan Bmw tråkigt nog nu och väntar på att den där rätta bilen ska dyka upp! Synd om garaget ska va tomt hela vintern...

MVH Peter

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.