|
|
|
|---|---|
|
Tänte bara säga att ta det extra försigtigt på riksv. 40 mot Gbg ikväll ! Det är stenhård bevakning , jag åkte ca kl 21:30 och det var en civil polis (röd SAAB) med en laptopp , vid påfarten , 200 -300 meter längre bort en polisbil och en motorcykel , yttliggare 400 m bakom en kurva står en motorcyklist ! jag körde den tillåtna hastigheten och dessutom var de upptagna med en vit Volvo och en peugeot tror jag, som tur var , kör försigtigt ! | |
| Brukar vara så väldigt ofta nu för tiden. Kameror efter ulricehamn nu också. Trist med tanke på att jag pendlar den sträckan relativt ofta :( | |
|
Kameror är ett j-kla påfund! Polisen tror att de inte längre behöver patrullera de kameraskåpsförsedda sträckorna i någon nämnvärd omfattning och istället kan folk köra riktigt trafikfarligt, bara de håller hastigheten (och hur många gör det mellan kamerorna?). Vidare bör det ifrågasättas om det kan och ska vara tillåtet att övervaka trafikanter på detta sätt när det är i princip omöjligt att få tillstånd för övervakningskameror på andra platser. |
|
|
De är fartkamerorna gör så att man förlorar uppmärksamheten i trafiken. Det ända som man sitter och tittar på är sin egen hastighetsmätare och kameran. De borde plocka ner dem tycker jag. //Schnitzer |
|
|
Acey , tråkigare stäcka får man leta efter !? eller hur Borås - Ulricehamn , efter dessa kameror , hur många kameror är det nån som vet ?! på en sträcka som är 35 km ! Schnitzer , håller med dig fullständigt , det ända man gör är ju sakta ner stirra blindt på mätaren och kameran,och gasa efter kameran 9 av 10 bilister gör det ! garanterat ! var det nåt speciellt som polisen var ute efter igår ,?! nån som vet mer ! jag menar att det är inte många poliser på ett och samma ställe så ofta ! kan det varit rån eller nåt ?! |
|
|
Åkte där nu i helgen och jag tror att de har mellan 10 till 12 kameror uppsatta på den korta sträckan. Visst har hastigheten sjunkit, men desto fler galna omkörningar och andra vårdslösheter ser man nu. Suck... Gör det med stil. |
|
|
Länk Hmmmmmmm..... |
|
| Hjälper inte mot laser man i övrigt är den bra om man kan ta emot email via mobilen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.