|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 520i 97 med business RDS stereo och stora färddatorn, finns det någon förstärkare till denna och var sitter den i såfall, kan man ansluta en CD-växlare, har bara bandspelare idag idag, tacksam för hjälp | |
LB |
Bra fråga! Jag skulle också vilja veta detsamma. Tacksam om någon vet. Mvh LB |
|
CD-växlare kan ni alltid montera... dock endast BMW orginal (ca 6000kr), någon nämnde att Pioneer hade en pirat som passade om man köpte ett interface men jag har inte lyckats bekräfta dessa uppgifter. När det gäller förstärkare så har ni det om ni har "Hi-Fi" paket! Hur kollar man det då? Jo... om ni har förstärkare monterat bakom luckan till vänster i bagageutrymmet (luckan som "påskroken" sitter fast på). Köpte själv BMW orginal växlare till min. Har just hittat lågnivåsignal i kontaktstycket som går mellan huvudenhet och förstärkare! :-) Så om jag bara hittar en bra och billig subbas så blir allting så mycket bättre. Magnus M, BMWcs NORD |
|
|
Hej du skrev att du hade hittat lågnivå. Vilka stift e det? Mvh Ingo E39 -97 med 19" |
|
|
1-4 i den 26 poliga kontakten ovanpå slutsteget. De brun/gula är minus. OBS detta är höger respektive vänster bak lågnivå och gäller INTE om du har DSP ljudprocessor. Magnus M, BMWcs NORD |
|
cc |
Om man nu inte har förstärkare/Sub bas i bilen kan man eftermontera dessa utan större problem samt kan man använda ej orginal förstärkare om man nu har org stereon i bilen..fördragna kablar är kanske utopi eller? :-) 523i 00 Mvh Daniel.. |
|
Finns ej fördragna kablar... om det går att eftermonter har jag ingen aning om. Magnus M, BMWcs NORD |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.