|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
|
Ett alternativ är att köpa 520 och lägga 7200 kr på en steinbauer box, det är de som tillverkar boxarna till Hartge mfl, då får du nästan samma effekt som i 525. Och den boxen har även ett bra andrahandsvärde så nettokostnaden blir inte så stor. |
|
|
Det kan man inte göra för då spricker garantin på bilen. Enda alternativet är BMWs performance kit. Som ligger på mellan 15000-20000. Då får man 200hk så man e 18hk efter 525 ändå. Så känns inte heller värt det. |
|
|
Det verkar som BMW tagit bort möjligheten att få performance kitet till automat! Ctitat ifrån bmw.se "520d fr o m 06/2010 och 520d xDrive. Ej för bilar från 07/2013 med automatisk växellåda." |
|
| Intressant med tanke på att 520D xdrive inte går att köpa utan automatlåda..... | |
|
Jhellstrom, Är faktiskt lite sugen på ett PK, ryktas ju om att det ger mer än effekten som anges på pappret också. Får se om det blir kampanj till 520 xd, då blir det nog svårt att motstå... |
|
|
XC60: Jag märkte mest att bilen tycks vara starkare på låga varv då den låter bilen gå på lägre varvtal än tidigare. Märks särskilt när man kör runt i villaområden i 30-50kmh. Jag och en bekant med en standard 520D testade på motorvägen mot varandra. Helt klart är det bättre prestanda i min bil, den drar långsamt ifrån hela tiden oavsett hastighet. Det är ju inte direkt natt och dag :) |
|
|
Tack för informationen och jämförelsen, låter intressant. Upplever som sagt att 525:an var betydligt rappare när man skulle accelerera i motorvägsfart vid omkörningar. Kan vara sammanblandning av minnen dock då jag körde en 540 i ett par månader mellan 525:an och 520:n... Kan ha färgat minnet av 525:an s.a.s :-) |
|
|
525:an skall enligt tyska ams också ha utökad ljudisolering. Anar inte vad och var, dock... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Håller med Lars, har ej fått förståelse för vad och var de högre motorerna har utökad ljudisolering? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.