AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.834

Råd åt en kompis gällande 520d -07

Verdi
Vad säger panelen om denna?

En kompis till mig som råkat ut för kamremsras på sin Audi är sugen på en BMW istället. (been there, done that :( )

Nu har han varit och kikat på denna idag och han verkade lite smått sugen. Dock är han smått novis på BMW.

Länk

Nackdelarna jag ser är att det är std-stolarna och gamla motorn+växellådan.

Men det kanske inte gör nåt? Hur är std-stolarna på E61?

Tisnar Bil här i Uppsala har E61 från 2009 för 259' som kanske är bättre köp? Sämre utrustade men nyare...

Länk
Länk

Vad ska jag råda honom till? Det är rätt bråttom också och han åker helst inte längre än till Sthlm.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Konstigt att den verkar ha de nya strålkastarna trots att den inte är facelift i övrigt. Jag kan ha fel här så rätta mig gärna.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
07an är en facelift, men dock fick inte 520d den nya 177 hk motorn och växelväljaren av joystick typ förrän modellår 2008.
Jag har ägt 520d av både 07 och 08 årsmodeller, med 163 respektive 177 motorn, och jag tycker absolut det är värt att lägga till lite pengar för att få den nyare motorn som har en mycket trevligare karaktär och dessutom är billigare i skatt.
Dessutom tycker jag 219.000 verkligen känns i högsta laget för en 07 med gamla motorn, även fast miltalet är lågt

BMW CS #5139
Denna då: Länk
dom hade 4 st 520d facelift.

Mvh Urban
Verdi
Försöker styra in honom på Länk för tillfället. :)

Betydligt fräschare, har 6:an osv..

Jo den ser bra ut, den kunde även jag tänka mig.
Här är en 525 också Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.