|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E38 1995 750, den startar och går på tomgång, men när jag lägger i driven så går d inte att gasa, jag har hört att det är fel på eml, samt att gasspjällen inte är synkade, ngn som har haft samma problem? | |
|
Det skulle eventuellt kunna vara pedalgivaren. Har du kollat felkoder? Om inte så börja där, annars hittade jag en eventuellt intressant tråd: Länk "Jag kommer eventuellt inom några veckor åka till tyskland för att köpa en 750ia 95. bilen står hos BMW verkstad och är defekt. verkstaden har felsökt och kommit fram till att styrenhet EML är defekt kostnad ca 1200 Euro. Bilen går att starta och går riktigt på tomgång men stannar när man gasar. Någon som har någon erfarenhet av detta på 750 E38:an? jag har sökt men hittar inget, det verkar som M73 är en väldigt problemfri motor, av läsningen här att döma." Länk Länk Länk Länk Mvh |
|
|
jag har sett den, men kan inte tyska.. |
|
|
Hej..vet inte om det redan har löst sig för dig, men jag har haft samma problem. Startade och gick på tomgång men svarade inte på gasen. Jag bytte EML boxen sedan var saken klar. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.