AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.602

Vart köper jag en CSL front?

Hej

Letar efter en csl front (med eller utan kolfiber läppen) till min M3 -01. Men hittar varken i sverige eller europa. Vill inte lägga ut 35k för en oem men en vorestiener eller liknande.

Någon som kan ge mig tips eller ideer på vart jag kan hitta en front med bra passform?

Har provat med usa, beställt, fick hem, öppnade och en stor spricka så orkar inte beställa ny från usa med lång leverenstid och skickning och tull osv.

Tack på förhand!

//David

Ps. Köper gärna av någon på forumet om det finns.
Ingen som vet???
Visa användare
93
thellberg

garaget.org/thellberg
kollat med schmiedmann?

Yes, men de har endast till alla 3-serier förutom M3 då den är vidare fram. Lite surt.

Ingen som vill sälja sin front eller rekomenderar något ställe/hemsida?
Visa användare
93
thellberg

garaget.org/thellberg
Länk

Jo, sån front jag vill ha men de har inte den fronten till m3 som sagt.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Otroligt vad snygg E46 fortfarande är.. Den är verkligen tidlös!
St
1.200
Stilren

Jag tolkar det som att spoilern som visas på bilden faktiskt passar din M3? Det står lite luddigt att den passar coupé och cab E46 och det är ju endast dessa karosser som M3 är tillverkad.
Tittar man på alla produktbilder så är den antingen original M3or eller riktigt stylade E46or så mitt tips är att kontakta Victor där och fråga? Bra pris - 3800 kronor!

Frontspoiler EVO sport med läppar i äkta kolfiber - Produktnummer: FRSP46EVOC
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Hej!

FRSP46EVOC passar ej M3.
Just denna fronten är gjord för att passa alla andra modeller med lite smalare skärmar.
Jag har dock skickat en förfrågan till leverantören om det finns eller om dom kan ta fram samma front till M3.
Jag återkommer så fort jag vet mer.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
St
1.200
Stilren

Viktor:

Vad är det för M3-replikor på bilderna då? Jag kan spontant känna att ni skulle kunna förtydliga flertalet av era produktbeskrivningar. Underlättar för spekulant samt avlastar er onödiga frågor eller hur? :-) Win-win

Jag är kanske blind men jag tyckte att bilderna var väldigt slående likt M3 med breda framskärmar, huven, speglarna och M3-gälar :-S

"BMW, probably the best car maker in the world.."
Visa användare
93
thellberg

garaget.org/thellberg
tycker också det kunde vara lite mer info om era produkter på sidan.
Produktnummer: FRSP46EVOL
Passar följande modeller: E46

Alla sedan/touring modeller

m3:a på bilen, men passar ändå inte en m3:a..?

Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Stilren: Ja jag håller med dig. Om jag ser något som är oklart så går jag in och lägger till info så vi håller ständigt igång med att anpassa sådana här saker. T.ex. så står det nu (ej M3) på Coupé/Cabrio fronten.

thellberg: Visserligen men M3 finns inte i sedan eller touring på E46 så det borde inte gå att välja fel här.

Jag ska se över om jag kan göra något åt produktbilderna.
Det är inte vi i Sverige som lägger upp bilderna men jag ska be huvudkontoret att ta en titt på detta =)

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
St
1.200
Stilren

Gött Viktor :-) det störde inte mig i just det här fallet men med en i övrigt välfungerande och snygg hemsida så är det nog bara ett + om ert HK lägger extra tid på att skriva ner vilka modeller produkten passar som sagt.

Trevlig helg!

Visa användare
93
thellberg

garaget.org/thellberg
haha. nä det har du rätt i. men en m3:a på bilden är det. lite rätt och lite fel av mig.

Jag vill fortfarande ha en csl front, någon som vet vart man kan köpa/beställa?
St
1.200
Stilren

Swedrock: vill du Fortfarande beställa en sådan efter allt trassel? ;-)

Ledsen kan inte bidra med något konkret men har du kikat på Ebay osv? Måste det vara en svensk ÅF? Kollat med Scstyling och allt vad dom heter?

Tycker att alla biltidningar ex vis Bilsport har olika annonser från företag där E46 ständigt florerar med olika replika spoilrar..
Visa användare
93
thellberg

garaget.org/thellberg
nog inte så lätt att hitta det tyvärr. man får tydligen inte sälja dem delarna hur som helst.

Länk

eller prata med Daniel Schwab på motorsport24.

Stilren, yes jag vill fortfarande ha en men inte från usa. Måste finnas något företag i europa som säljer med bra passform haha, verkar dock svårt.

Thellberg, pratade med daniel förut och fick ett pris på ca 35k och det är jag inte villig att betala för en front. Däremot får de inte sälja oem hur som helst, det är korrekt men samtidigt är jag inte ute efter en oem heller.
St
1.200
Stilren

Kolla ebay . co . uk och diverse sådana sidor :-)

St
1.200
Stilren

Kanske kan funka med M3? Länk

eller beg OEM CSL front Länk lite skadade splitters såg det ut som men det går att byta ut lätt när man ändå är igång :-)

Utbudet i USA är dock väldigt större (och bättre) så jag hade satsat en gång till på att ta hem därifrån..

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Den är också till vanliga 3-serien.
Det verkar nästan vara USA som gäller om man vill få tag på något vettigt om man nu inte vill lägga ut 35k :)
Vad spelar det för roll om den kommer ifrån USA eller europa om man nu bortser ifrån att man kan åka på tullavgiften?
Vissa företag skriver ju ner värdet i mot en mindre kostnad, då är i princip tullavgiften obetydlig om man nu åker på den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.