|
|
|
|---|---|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är det någon som vet (eller kan prova) hur halv- och helljus ska bete sig på en svensksåld pre-88 E30? Ska man tex kunna slå på halvljus med tändningen i läge II? Ska man tex kunna slå på helljus med tändningen i läge II? Eller någon som har ett elschema för svensksålda moeller. Jag har bara elscheman för den nordamerikanska marknaden och där är halv- och helljusfunktionaliteten annorlunda, så det stämmer inte alls bra överens. Jag har en 323i -85 där jag håller på att förenkla och minimera elkablaget. Just nu beter sig inte halv- och helljus som jag förväntar mig. Även baklyset beter sig något mysko - så om någon vet hur det ska bete sig på en svensksåld bil skulle det uppskattas. Just nu beter sig baklyset på följande sätt (de tre första beteenden är mig veterligen så som det ska vara): Tändning OFF, Lyskontroll OFF : Båda baklysen släckta Tändning OFF, Lyskontroll 1 STEG : Båda baklysen lyser Tändning OFF, Lyskontroll 2 STEG : Båda baklysen släckta Tändning II, Lyskontroll OFF : Båda baklysen släckta Tändning II, Lyskontroll 1 STEG : Båda baklysen lyser Tändning II, Lyskontroll 2 STEG : Bara vänster baklyse lyser |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Problemet löst, det var ett relä som var trasigt - se länk nedan för mer info Länk Och korrekt beteende är alltså följande Tändning OFF, Lyskontroll OFF : Baklysen och nummerskyltlysen släckta Tändning OFF, Lyskontroll I : Baklysen och nummerskyltlysen *lyser* Tändning OFF, Lyskontroll II : Baklysen och nummerskyltlysen släckta Tändning I, Lyskontroll OFF : Baklysen och nummerskyltlysen släckta Tändning I, Lyskontroll I : Baklysen och nummerskyltlysen *lyser* Tändning I, Lyskontroll II : Baklysen och nummerskyltlysen *lyser* Tändning II, Lyskontroll OFF : Baklysen och nummerskyltlysen släckta Tändning II, Lyskontroll I : Baklysen och nummerskyltlysen *lyser* Tändning II, Lyskontroll II : Baklysen och nummerskyltlysen *lyser* |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.