|
|
|
|---|---|
big_ernie |
någon som vet om det blir någon mer effekt i bilen om man plockar ut innehållet i katten? Ac Schnitzer |
|
Visserligen sägs det att katten har nio liv, men plockar du ut innehållet i den dör den garanterat. Skämtåsido, avgaserna får lättare att komma ut, men jag tror knappast du får mer effekt om du inte trimmar den på något annat vis också. CHS |
|
| Om katten har varit igensatt så blir det bättre effekt om man rensar den. Annars blir det nog ingen större skillnad. Men man kan räkna med att man får problem på bilprovningen, i synnerhet då bilen är -89 och nyare, då måste katten fungerara. | |
|
Katalysatorn är en effekthämmande tingest trots att den ej blir "täppt" av lossnande innehåll... Skulle tippa på 5-10% i effektminskning för en originalkat från slutet 80-talet..En gissning från min sida utan att veta 100%. Dem har blivit bättre allt eftersom men effektförlust är det i dem flesta ändå. Men det finns s.k. racekattar som i princip ej ger någon förlust. Dyra grejor förstås. Mvh Janne. |
|
|
det ger typ inte nåt nästan om man rensar katen så får man lite häftigare motor ljud och den svarar lite mer på gasen men du kan ju räkna me att det ger lite mer om man her på ett annat avgssystem Dom 3 B:en------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----------------------- ----M-Power----------- -FtpServer ask fore the IP ----ICQ:137785585---- -------------------- |
|
|
Det blir absolut ingen skillnad, bara en massa bortkastad tid. Då jag själv va korkad nog för att testa detta. Sorry Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
Motorstyrningen är programmerad för kat. Tar man bort den måste motorn "mappas" för att utnyttja det (lite)bättre flödet. Om man ändå ska mappa om motorn så är det ju lönt att byta hela systemet samt luftfilter. Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.