AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.071

Rädda ärgade fälgar

ma
6
madebytobe
320i Touring M-tech II-2004
Hej jag har precis köpt en ny bil och fick med ett par ALU-vinterfälgar i mindre roligt skick, som jag gärna skulle vilja fixa i ordning, om möjligt innan vintern.
Så jag undrar helt enkelt hur jag ska gå till väga för att få till dom någorlunda fräsch?

Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Troligen enklast/bäst att blästra (har för mig att de brukar glasblästra alu-fälgar) och sedan lacka om.
Eller struntar du i det och kör på dem som de är - på vintern brukar hjulen ändå vara så skitiga att det knappt märks...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
ma
6
madebytobe
320i Touring M-tech II-2004
Okej men har funderat på om det går att slipa ner "bubblorna" och sedan våtslipa och tillsist polera? Skulle det bli någorlunda bra om man gör det seriöst. Eller behöver man lacka om dem efteråt ändå?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Blir nog inget vidare om du inte lackar om dem, det kommer att bli gropar där du tar bort oxiden och färgen...ser troligen värre ut än vad det gör nu, men det är vad jag tror/tycker.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
By
36
Byline
320d -99
325i coupe -93
330d -06
Som madebytobe säger så skulle jag låta det vara, det är inte värt tiden, pengarna, besväret att göra i ordningen dessa fälgar, hade det varit skystare sommarfälgar så hade det varit en annan historia.

Där förnuftet slutar, börjar underverken.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Och lackerar du inte om, så fortsätter oxideringen gladeligen. Den blanka ytan du i.s.f. polerar upp är nog blank 1-2 dagar på saltad vinterväg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.