AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.575

Info om m3-01

Hej,är väldigt sugen på att handla mig en m3a,har aldrig ägt en bmw men nu är det dax så hittade dena 01 på blocket Länk är det någon som vet något om bilen,är inport men kollar man på transportstyresen så är den reggad i sverige 01-05.

Mvh Hans.
Od
81
OdiN88
320Ci E36 -95
325Ci E46 -01
M5 E39 -00
Hej Hans

Bilen du frågar om talas även om i denna tråd:

Länk

MvH
Anders
Tackar för ett snappt svar,e kanske bara o glömma den bilen eller så åker jag dit o skam bjuder på den,har känningar på lack men e iredningen dålig så e de tveksamt.

Mvh Hans.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

rx-7:

Bor du i närheten så kika på bilen, allt är relativt vad vi tycker om toppskick/brukskick:-)

Jag tycker bilen är i brukskick, dock funkade den bra maskinellt! En del M3:e46/e36 kan bli "trötta" i vanosen och tappa effekt men denna bil kändes riktig.

Jag hittade ingen rost heller.

Angående inredningen så är det listen runt förardörren som liksom delat på sig, ser tråkigt ut, annars är den ganska fin.

Jag åkte tåg över 4 timmar och hade hoppats på ett bättre skick eftersom ägaren gav ett sådant intryck...

därför surade jag till lite...

Men visst, den är ju inte såld än heller så helt fel ute är jag kanske inte!
ma
212
macattac
520d Touring -09
För oss som inte kört m3 förut...hur känner jag om vanosen e trött?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

he he...ja man måste prova flera och få rätt "känsla"

I en frisk M3 är det sådant acc så man liksom..hm...ja man kan liksom inte sluta le...:-)

Mvh Peter
Tackar för info,har bara 3 mil till götet så skall åka o titta någon dag så får vi se,kontanta stålar Kan ju bidra till en bra affär........

Mvh Hans.
Angående listen så är det ett rätt vanligt fel att den delar sig har samma bekymmer har försökt att limma den flera gånger utan något bra resultat.

Nya kostar dom riktiga svinpengar tror det va 2500:-

Men ligger bilen rätt i pris annars så kan man inte hänga upp sig på en list bara. Åk och kolla och skaffa dig en uppfatning åk gärna och kolla på flera så får du lite referenser att utgå från vad gäller skick och maskinellt

Lycka till

Tja,då har man vart o kollat på kärran......
Peddan.....jag kan förstå om du blev lite besviken efter 4 timmars tåg resa.
Jag fläskade dit i min mazda rx-7 t2 cabb-89a med 2 ägare o 4500 mil på mätaren(så man inte glömmer hur en fräch kärra ska vara)bilen var ej tvättad men jag kom med kort varsel så de va la ok.
Listen vi dörren var helt slut men det visste jag ju värre var det med stolen....riktigt skavd o tråkig almänt repig o skavd invändigt och nere vid pedalerna var det så sketet att min bruks holk e fräch.
Vist några timmars jobb så går det nog och få ordning hyfsat men en då tråkigt när man har en bil till salu.
Vidare några små märken på karossen men som peddan sa ganska fräch förutom fälgarna som var något skavda men klar lacken o färgen släppt på alla 4 så e bara om lack eller nya om det ska se bra ut.
Även båda fram glasen eller plasten på strålkastarna var spräckta i kanten mot huven o såg risiga ut så bör bytas.
Lyfte på huven o kollade oljan.....bra svart så mer en dax för service och redigt svart när man tog av olje locket på ventilkåpan.
Kollade inte när den senast va servad men e nog inga större problem men måste räknas med vid köp.
Kollade runt lite och fick se någon tråd,vajer som trasslat in sig i fläkt navet till visco fläkten.....försökte dra bort det men sten hårt men fläkten verkade ok men det skulle han lämmna in o få kollat men bra o veta.
Vart ingen provkörning tyckte det inte var någon ide när skicket var så där men vist kan kansge gå o pruta ner en del men frågan e vill man.......tja alt har väll sitt pris men då får den nog va billigare för min del.
Men vist en reko "bruks" kärra för rätt stålar.

Mvh Hans.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

rx-7:

Det är väl roligt med såna säljare som inte ens orkar tvätta bilen före en visning....fast i detta fallet så hade det väl knappt varit till bilens fördel...

Det roliga i kråksången tyckte jag var att killen OCH hans fru blev jätteförvånade att jag inte köpte den, de tyckte ju att bilen var så fin....suck!

Det där med oljan var lite konstigt för han hade bytt olja hos en lokal verkstad bara för någon månad sen, så jag brydde mig inte om att kolla oljan, tror det var något papper skrivit om det i s-boken oxå....

MVH Peter
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Länk

rx-7: Då var denna "fina" tvåfärgade M3 ute igen med ny ägare o höjt pris:-)

Förstår inte folk som tror att bilar stiger i värde....

Tyckte väll att den såg bekant ut...........han kan ju inte ägt den många dagar o redan sälja dax.
Man undrar vad den gick för vid sista försäljningen men skit samma den var lite för sunkig för att jag ville skam bjuda.
Priserna börjar droppa ganska bra på en del bilar men jag väntar nog till våren om inte den här kärran kan vara något Länk ser ju fin ut och färgen gillar jag skarpt så får nog bli en liten titt på den någon dag.

Mvh Hans
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja den har ju hoppat ner till en rimligare nivå nu...låga mil, sv-såld. Synd den saknar navi och HK bara.

Jag har egentligen aldrig gillat just den färgen men i verkligheten är den faktiskt riktigt snygg!

MVH Peter

Den silvriga 01:an är min..... Ägt den knappt en vecka, så har ni någon info om den så bara kom igen. För jag vet inget om den. Såg nu också att den har omlackad front samt bak. Någon som vet varför? Anledningen till att den säljes är ju för att jag fick den i inbyte för min audi a4 tdi...Tanken var å sälja den men nu funderar ja på å behålla den å fixa en omlack. Men som sagt Ge mig all info ni har både bra å dåigt då jag inte vet mycket om den.

Tack på förhand.

D.D
Hej,vet inte mer om bilen än det jag skrev när jag tittade på den,varför den e om lackad vet jag ej tyckte bara den var lite "almänt" risig för min smak.

Mvh Hans
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Precis, vi tyckte inte bilen var i det skicket som säljaren beskrev...

Därför skriver man tex på ett sånt här forum för att kanske rädda någon annan för o bli lurad på skick tex.

Att den är omlackad behöver inte betyda annat än att bilen blivit repad MEN i denna bilens fall så var det dåligt omlackat.

Men ni kanske fick bilen billigt och då kan man ju "fixa" den.

Men ert pris på 175 tusen känns på tok för högt när den tidigare kostade 155...
Det förstår jag,menade inget illa med det jag skrev utan även jag vill veta om där e något fel på bilen. Kanske någon tidigare ägare finns på forumet som hade några problem vad vet jag?

Angående priset så låg annonsen på 195 000 han som hade den innan mig å som lägst 165 000kr.

D.D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.