|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har då inkasserat en BMW 525i -94 för ungefär 2 månader sedan. Sedan dess har bilen gått ungefär 2000mil och varit lite seg på och serva den men tänkte göra det nu i veckan. Tyvärr hann jag inte detta innan bilen började strula, nu startar inte bilen. Jag körde bilen helt klockrent, stängde av bilen. Fick igång den igen och körde en sväng till, körde hem, parkerade och gick in i ungefär 1-2 timmar. När jag sedan gick ut igen för att åka på nästa sväng så startade bilen men dog så fort jag snuddade gasen. (Den gick tungt på tomgången och dog efter en stund då också) Batteriet är har lite halvkasst med kräm just nu men med starthjälp så låter det som att motorn vill gå igång men att det fattas något. När vi sedan skruvade isär lite och kollade tändstifft så såg jag att det har läckt in olja och hela tändstiften var täckta med olja, jag rengjorde och provade om motorn i alla fall ville starta (ska byta packning imorgon) Motorn vill fortfarande inte starta, har även insett att luftslangen från luftburken in i motorn var trasig och gjort en provosorisk lösning på detta (har även beställt ny sådan) men bilen startar fortfarande inte. Från vad jag märkt så verkar det som att soppapumpen funkar, ska även mäta reläet imorgon och se om det kan vara strul där. | |
| Någon som har något tipps? | |
| Försöker den tända till något vid start? Byte av tändstift skulle jag rekomendera iaf efter att du har haft olja på dem. Den borde ju dock starta iaf även med de sletna stiften. Lossa på kåpan i skuffen över tankarmaturen och lyssna om soppapumpen går. | |
|
Vi plockade ur soppapumpen idag och har konstaterat att pumpen är kass. Om man slår lite på den så pumpar den men annars är den helt död. Tack för tippset endå! |
|
| Lite imponerande att klämma 1000 mil i månaden. Kör du taxi med den? ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.