|
|
|
|---|---|
|
Har ett larm från vikinglarm som jag tänkte koppla in men hittar inte vilka kablar jag ska koppla in mig på för centrallåset. Står att nån modul ska sitta under baksätet på passagerar sidan men där sitter bara batteriet och en del kablar. Någon som har elschema över centrallås eller liknande så jag vet vilka kablar som går till vad? Tack på förhand | |
|
Under vänster baksäte har du flera moduler, relän, säkringar och kablar. Länk |
|
| Kanonlänk tack, men det ska tydligen finnas en 12 stifts kontakt som är för larm och även bilar utan orginalmonterat larm ska ha den tydligen. Under baksätet på passagerarsidan ska den sitta enligt alla länkar och sidor jag hittat. Hittar den inte nånstans , någon som vet vart den sitter? Alla kablar jag behöver ska tydligen finnas på den kontakten. | |
| Larmmodulen sitter välgömd under den dubbelvikta plåten bakom det stora svarta plastracket som alla andra elektronikprylar sitter i. Du måste lossa en plastmutter i botten för att kunna lyfta den åt sidan. | |
|
Mitt cargardlarm (i min fd bil) är inkopplad i 4 kablar som går in i den gröna modulen. Dessa 4 kablar ger signaler om öppna dörrar, låser dörrar och aktiverar blinkersen. Fråga inte mig hur det går till men funkar gör det. I länken jag gav dig hittar du allt som går att hitta, man bör va lite van vid elscheman dock. Rena grekiskan för en rockie :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.