|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har precis fåt hem mitt nya kombi instrument, utbytes instrument dvs! Men måste koda in denna bara innan den visar miltalen rätt osv! Är det något man kan göra sj eller måste man lämna in det till bmw? Vill bara bli lite klokare så jag vet ifall jag ska ringa bmw på en gång eller börja dammsuga nätet efter information! | |
| Bör även tillägga att det rör sig om en e39... | |
|
Den här ska kunna koda nya instrument. Länk Det finns billiga Kinakopior av den här. Jag har en själv, och den fungerar utmärkt. Kostade runt 300:- om jag minns rätt. Finns kanske andra verktyg som kan det också. Typ NCS Expert. |
|
|
Tror NCS Expert är bättre eftersom det automatiskt kodar allting enligt bilens kodningsnyckel (ZCS). Med BMW-scanner tror jag att man måste koda allt manuellt och så kan det lämna en felkod som säger coding incoplete eller liknande |
|
|
Jag ställde frågan till BMW (Ivars Bil) i Östersund för ett par veckor sedan. De tar 750:- ___ Min bil: Länk |
|
|
Ah, som befarat... måste ha nå sladd + program! Att köpa in det sj är inte aktuellt då det ska bara användas en gång! Så har bokat tid hos bmw, dom tar ca 800kr att koda in den! Tycker de är värt pengarna, men drygt att det inte är Plug and play på dessa delar som dom skickar från tyskland! =) |
|
|
Vad betalade du för instrumentet? Och var köpte du? ___ Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.