|
|
|
|---|---|
|
Hej grabbar o töser! Va ett tag sen jag skrev här nu men har åter köpt mig en BMW efter en sväng till Nissan.. Jag vill i alla fall koppla in lite värre ljudsystem i min E46 Touring som nu har Business paketet i! Originalstereon är ju som ni vet större än en "DIN 1" stereo, dvs standard storleken på stereos, och jag vill kunna sätta in en sådan stereo utan att ha hål på sidorna. Finns det någon ram man kan köpa till så att stereon sitter som ett smäck? Vad sitter det för storlekar på högtalare i en Touring? Har högtalare i främre dörrarna och i bagagen.. Vilken sida bör man dra lågnivå på? Tänkte på störningar och liknande, jag drog dom på högersidan i min E36a om jag inte minns fel men dom kanske ändrat något sedan dess? Mvh Adam Samuelsson | |
|
Ram till e46 kan du köpa i vilken bilstereobutik som helst. Storlek på högtalarna vet jag inte. Om du har batteriet i bagaget, vilket de flesta bmw har, så går strömkablarna på höger sida. Vilket betyder att du ska dra lågnivåkablarna på vänster sida. |
|
|
Schmiedmann har massor med ramar... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.