|
|
|
|---|---|
|
hej, min 535i -88 går halvbra då den är kall. men så fort den blir ljummen/varm så börjar den bluddra och misstända. och så slukar den ofantliga mängder soppa. har kollat efter läckage i luftbälg, slangar mm. bytt spridare och kopplat upp på felsökning. men inga funna fel. någon som har nån idé? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Har felet kommit gradvis eller var den så plötsligt en morgon? LMM? Bränsletrycksregulatorn? Lambdan? Går den bättre om du kopplar bort LMM:en helt? När styrdatorn känner av att den inte får någon signal från denna så baserar den sina beslut på andra parametrar. |
|
det blev inte på en gång men det vart mer och mer under en kortare period. btr:en har jag bytt så den ska det inte vara. den går lite sämre om jag kopplar bort LMM. men däremot om jag kopplar ur spjäll-lägesgivaren så går den bättre. men inte bra!. har inte hunnit undersökt lambdan än, mätvärden på den? eller ser man på en gång om den är kass? |
|
|
Halojj! Hade en -89 535i som missade på 5:an och det var fördelarlocket... Mikroskopisk spricka som gjorde att det stiftet jordade ner i distanshylsan till en av fästskruvarna. Lycka till! Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.