|
|
|
|---|---|
|
Har en liten fundering angående väghållningen på e36. När det regnade ute och jag försökte gasa vid en kurva(för att ha lite kul) så tappade bilen väghållningen helt och hållet o började snurra flera varv runt sig själv. är detta normalt? testade en gång till lite mer försiktigt men tappade igen kontrollen. annan fråga hur bra är dessa bilar under vintern? hade tidigare en saab 900i 94 och de gick hur bra som helst! det är en bmw 36 318i sedan! tacksam för svar | |
| Kan man inte hantera bilen, ska man inte leka - har själv gjort samma misstag med en baktung M3:a...man lär sig förhoppningsvis under åren :) | |
|
Dessa bilarna är utrevliga på vintern, men det är inte lämpligt att hantera den som en framhjulsdriven SAAB. Och inget illa menat men har du snurrat flera varv med en såpass motorsvag bil som 318i har du helt klart hanterat den fel. En ren gissning; Mycket lägre fart, mycket mindre gas, inga objekt du riskerar att träffa. Hitta balansen! :) //Bjersér |
|
|
Saaben var bakhjulsdriven så jag antog att dessa bilar fungerade på ett ungefär samma sätt. Men tydligen var jag ute och cykla på hal is.. Tack för era svar! Bjerser: menar du otrevlig bil på vintern?:) |
|
| bakhjulsdriven saab???? | |
| haha va?? | |
|
Byggde du om saaben själv? Men alvarligt talat så måste det vara något fel på din 318. Antingen är däcken slut, eller är det LingLong som har tillverkat dem, eller kan det vara hjulupphängning eller nåt annat. För så lätt ska det inte va att snurra. Kolla upp det.. |
|
|
Nej jag menade "Urtrevlig" och inte otrevlig, E36 är en bra vinterbil med god framkomlighet och ett tryggt beteende och lär man känna bilen blir det kanon. SAAB har dock aldrig byggt en bakhjulsdriven bil, det närmsta SAAB kommit bakhjulsdrift är de nya, fyrhjulsdrivna XWD. :) //Bjersér |
|
|
SAAB har ju som tidigare nämnts inga bakhjulsdrivna bilar, men det kanske bara var ett skämt? Annars kan jag inte annat än instämma med tidigare talare om att e36:an är förutsägbar och trevlig att åka på ställ med. Reflekterade över det senast idag, vid vått väglag är den lätt och fin att lägga upp ett ställ med. Men du måste hela tiden dosera gas/rattutslag rätt, men det gäller oavsett vilken bil du sladdar med. |
|
|
är den sänkt? hade riktigt kassa (mjuka) fjädrar bak så min e36:a med förstärkta fjädrar, nya dämpare och 4hjulsinställning är baken i kontroll igen ;) en polares 318 cupe går på botten å han vägrar byta fjädrar för att få upp den igen. RIKTIGT OTREVLIG på vägarna då baken gör som den vill... BMW ownz |
|
|
kom att tänka på denna. måste vart nå fel för de ser inte ut att gå såååå fort? Länk BMW ownz |
|
|
Vad kör du på för däck? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.