AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.351

Ändra E46 klimat-anläggning från Fahrenheit till Celsius?

Tjo undrar om det är någon som vet hur man ändrar klimatannläggningen från Fahrenheit till cellsiuc

Ty
1
Tynong
320i -00 E46
Hej!
Högra knappen på mätarhuset tror jag :)

Mvh
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har också för mig att det ändras automatiskt i kliman om du ställer om temperaturenheten i instrumenthuset - knappa fram yttertemperaturen och reglera med högra knappen (kommer dock inte ihåg om man skulle trycka eller vrida den medsols några graders vinkel - men det är bara att prova sig fram!).

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
okej får testa det. Var nämligen en kompis som cp loss i min bil och tryckte på massa knappar på klimatannläggningen så att den ändra sid och har försökt få tillbaka den men har inte lyckats

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är den där "måsteknapparsjukan" som dagens ungdomar lider av nått man får av för mycket dataspelande/mobilmessande möjligen ??
Hade nog inte den konstruktören tänk på att det gick att göra så osså :)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ja han har någon allvarlig syndrom dom inte hade sett innan. Ska ringa bmw idag och fråga. Men dom vill väl att man åker dit så att dom kan trycka på en knapp och ta 500 spänn för det
I instruktionsboken står precis hur man ska göra (jag har den inte tillgänglig just nu.)
Tryck fram temperatur med färddatorn sedan är det bara att trycka på den högra knappen i instrumenhuset så skiftar den mellan C och F
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Ovanstående fungerade inte för mig, men detta gick:

To switch between F and C on the auto climate control, press the AUTO and FRONT DEFROST buttons at the same time, then release""
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.