AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
540

Cromade hjul

19
Löken
740 ial 93
Hej!

E det någon som vet någon som cromar alufälgar? Har sett aluhjul som är cromade eller eloxerade. Finns det någon firma som gör det och är det någon som vet vad det kostar?

Tack på förhand.

/M
I senaste Bilsport, så finns följande firma (som t.o.m. råkar ligga i Stockholm!!!)
Stockholms Metallsliperi 08 - 641 56 11
Dom utför, enligt annonsen, Högglanspolering, slipning och kromning med surkoppar på all slags metaller även aluminiumfälgar......
Hör gärna av dig om du testar något av detta för det skulle vara kul att veta.

För ca. ett år sedan så ringde jag till Antera för att fråga om dom kunde polera fälgar.
Visst kunde dom det, men han ville inte göra det för det skulle ändå inte bli bra !?
Man får typ tvätta fälgarna tre gånger om dagen om det ska hålla.....

Någon som testat och kan kommentera eller är det kanske någon som lämnat in fälgar för krom med surkoppar? Hur är hållbarheten?
Utseendet går ju utanpå allt annat!
Pris är beroende på hur fälgen ser ut...mkt småkraffs = dyrt! En del fälgar går inte ens att fixa!
(Har god insyn i stockhomls metallsliperi)

//Danne
De flesta tyska fälgar som är polerade är klarlackade.
Cartman,

jo det är sant, men på Antera menade dom att det var omöjligt(nästan) att få lacken att sitta kvar.
Det går bättre om man svarvar, enligt dom !?
Efter polering men före lackering måste fälgarna tvättas med ett speciellt medel som tar bort oxiden. Sen har man kanske en halvtimme på att lägga klarlacken. BBS och andra gör så.
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Jag har blankpolerade 19" och de är inte så svåra att hålla efter. Att klarlacka skulle jag inte rekomendera då det blir vita fläckar under klarlacken då du får ett stenskott på fälgen. Alltså när lackytan bryts igenom, fukten kryper in under.
Då är det bara att skrapa av lacken igen.

Mvh Ingo E39 med blankpolerade 19".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.