AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
6.256

Hur bli av med chrome line?

jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Som rubriken lyder, min bil har chrome line och jag avskyr utseendet. Jag vill ha det svart.

Foliera?
Maskera och spraya?
Demontera och lacka?

Nån som har erfarenhet? Har inte lust att lägga en förmögenhet, men det måste ju se bra ut.
ke
134
kevin320d
320D M. E91 2006
Jag vet att folk har folierat,
kolla på schmiedman vad det kostar att köpa nya lister, kolla gärna på ebay.
Lycka till.

Mvh Kevin
gO
1.407
gOry
335i Touring
Min bror körde folie på sin E61 med mycket gott resultat, men de är tidskrävande.
Vid den här årstiden krävs de också att man kan vara inom hus där de är lite varmare då plasten kyls ner väldigt fort om de blåser kallt.

Något annat som kanske är värt att testa är Plasti Dip. Går att dra bort ifall man inte blir nöjd! Folk använder de på fälgar, emblem, tak, huv, hela bilen? osv...
Länk
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Tack för tipsen!

Kollade vad shadowline kostar att eftermontera: 7500:-... glöm det!

Jag kommer nog först och främst att försöka plocka av listerna och spraya dom, men blir det för jobbigt så ska testa Plasti Dip. Verkar ju vara en helt magisk produkt - risken är ju bara att jag går loss på hela bilen med den, det ser ju sjukt kul ut! :)
gO
1.407
gOry
335i Touring
Skulle inte plocka av listerna, risken är att något går sönder eller att de krävs specialverktyg för att få dit dom.

Lacka kan du göra på plats, lika så foliera, de gäller bara att maskera ordentligt.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Ja, det kanske är dumt att chansa... lite orolig att det inte kommer se 100% ut om man sprayar på plats, men jag får testa mig fram!
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Finns ett bra mekartips här på AP. skriv Chromeline eller shadowline i sökrutan.

En del jobb men inte svårt, köp några extra clips ifall någon blir förstörd. Du behöver ju inte demontera clipsen då listerna skall tillbaka på samma plats...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det här funderar jag själv på: Länk
Har förvisso Shadowline redan men listerna är aningen matta på ett par ställen.

-------
//Lövet
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Ser klart intressant ut
ni
520
niklas100
520d 2008
Är också intresserad
Gruppköp ?
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Plasti Dip är oerhört lättarbetat och förlåtande. Inga problem att spraya på plats med maskering runt och skulle det bli några "fläckar" så är det bara att gnugga bort dom med tummen. Har kört mina emblem och häromdagen körde jag mina fälgar. :)
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Plasti Dip verkar ju som en enkel lösning, dock tycker jag att av dom youtubeklipp jag sett verkar ytan bli lite "knottrig" Kan ju vara handhavandefel.. Vad är din uppfattning.

///Göran
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Gruppköp kan jag ställa upp på av USA folien(shadowline)
Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
Har nyligen folierat med en svart högglans folie och det gick jättebra. Vet inte vad det var för märke på folien men här är ett par bilder iaf:

Länk

Länk

Länk
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Min yta är alldeles matt och slät. Har det blivit knottrigt har de säkerligen lagt för tunt lager.

Länk
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Ok, det såg ju schyst ut. klart ett alternativ

///Göran
Visa användare
124
andreeee
525i e61 LCI M-Sport -07
Finns Shadowline eftermonteringskit på schmiedmann för endast 2 654kr, Produktnummer: SH60.
Står att det inte finns i lager men du får mejla elr ringa så besäller dom hem det.
är inte så avancerat att byta listerna sj finns några bra guider på nätet om man söker.
An
74
André S
E91 325iT M-sport -10
Jag har använt vinylen från Shadowlinetrim och är väldigt nöjd med den. Det är dock lite jobb med att montera den. Det underlättar helt klart om man är 2 st.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.