AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.303

knackar och smäller bak E39

be
38
beatngu1
540iA -99
Hej! Nu har min 540 -99 sagt ifrån ordentligt. Trodde hjullagret var dåligt höger bak eftersom jag bytte vänster som var dåligt förra veckan. Har haft ett mmmmmmm-ljud, typiskt för hjullager efter det och antog att det var nästa sida som var dåligt. Idag när jag gjorde en u-sväng så började det knacka som fasen i bakpartiet på bilen och sedan när jag skulle köra hem så small det till rejält en gång och knackade ännu mer. Det gick att köra bilen sakta till en bilmeckare som jag känner, men skulle vilja veta innan han river isär eländet vad det kan vara. Drivaxel/knut kanske? Läste nåt om att silentblocken kan bli dåliga och då låter det en del. Nån som känner igen detta? Tacksam för svar. /Mvh Marcus
Visa användare
556
Henrikkarlsson90
530 IA Touring - 02
316 E21 - 76
hej kan vara Länk nummer 2 på bilden.. men för mig var der mer som ett gnirkande ljud prova att trycka ner bakänden och se om du hör ljudet för då är det nog den bussningen / Henrik
be
38
beatngu1
540iA -99
Nån bussning är det nog inte tal om. Låter för mycket för det.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det kan nog vara kuggras i differentialen eftersom det kom vid skarp sväng. Det händer ibland även om det inte är jättevanligt.
be
38
beatngu1
540iA -99
Han ringde nu och har förmodligen hittat det. Ett lager lager där axeln går in i klumpen tydligen. Om klumpen måste bytas vet han inte än eftersom han inte hade tid att börja plocka ner den nu. Det hänger på om kulorna sitter kvar i lagret eller ej. Hör av mig om hur det går framöver. ;-(
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Lycka till! Hoppas att det inte blir alltför dyrt...

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
be
38
beatngu1
540iA -99
Snabb fråga bara. En kompis har en klump liggande men han har en manuell låda i sin bil. Är det samma som till min automat? Eller funkar det inte alls?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.