|
|
|
|---|---|
|
Har just köpt min första BMW, en M3:a av 93:års modell. Alla har ju sina åsikter och meningar om alla andras bilmärke och bilar. Jag läste just om någon som eventuellt fått ett ras på ett av sina ramlager. Kan någon kanske komma med lite tips på vad man ska vara försiktig med på M3 Modellerna av 93 års årgång. Ska motorn till ex vara helt, totalt fri från ens det minsta antydan till ventiltick, eller finns där alltid lite lite lite?? Jag har det nämligen på min. Man har sagt till mig att det är normalt... | |
| Mina båda låter lite från ventilerna men det ska m3orna göra.. | |
| Ok, tackar för det svaret. Det är ändå dags att göra inspektion 2, den dyre, snart. Om man kommer undan med ett pris på servicen runt 8000:- på Need 4 Speed i Malmö, kan det då räknas som överkomligt kanske?? | |
|
Inspektion II på BMW Göteborg kostar 6500:- enl uppgift den 15/7 2002. Kanske värt en repa till GBG ? Hls xpoze. |
|
| Jodu..det kan det vara värt.. tackar för tipset.. | |
Jonas M3 |
hej tamm tamm. jag har köpt min m3 93 för en månad sedan och är helnöjd. min tickar oxå lite men det skall de göra verkar det som. min har gått 15000 mil. en polares har gått 5000 o den låter enormt mer så du kan nog vara lugn. min är servad på need for speed i malmö i tre år o de har gjort alla reparationer som behövs. kunde vara kul att ses o jämföra lite om du bor i malmö. min är en gul med tonade rutor. M-Tritschka |
|
Där hör man... Min e gul med... men helt orginal förutom fälgar..BBS 18" Tråkiga är att jag fått ett bränsleläckage uppe mellan,bakom 5:an och 6:ans insug, där sitter 2 små stumpar bränsleslang varav jag lyckats byta en av dom. Tyvärr så var det ju inte den som läckte utan det är nog den bakre, men man får pilla av mycket för att komma åt. Jag och en polare ska ägna hela Söndagen åt att riva och försöka fixa. Tråkigt med tanke på att man bara kört knappt en vecka... blööö!! Men förutom det så är jag helnöjd för den går som en missil... Ja det hade varit intressant att höra hur din låter jämfört med min.. |
|
| ...glömde tillägga att min gått 11600 mil... | |
Jonas M3 |
finns du i malmö då? M-Tritschka |
| Jag finns i Malmö.. maila mig så kan vi bestämma när jag fått ordning på min bränsleläcka.. | |
|
Tamm_Tamm: Insp II kostar lite mindre här i Halmstad ett par mils resa så tjänar du ett par tusen.. När jag snacka med RIGO BILSERVICE sist så kosta inspII ca 6000:-.. Ring och hör med dem.. 035-218810 Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Tackar, har du gjort Insp II där då? Och isåfal bra resultat? Sen har jag lyckats och byta alla bränsle slangar till motorn, fixade bränsleregulatorn med så nu funkar den utan läckage igen. Men som sagt ska nog göra insp.II innan sommarn slut. |
|
| Tamm_Tamm, borde du inte ha äkta GT-fälgar på bilen? Jag kan byta... | |
|
Gudis: Rigo Bilservice finns väl inte längre. Iallafall står det på fönstret att det är stängt tills vidare och där är inte en enda bil. Man kommer ingen vart på deras hemsida heller(precis kollat). Tamm_Tamm: Ring till Jarls Bilservice. Kolla denna länken så har du priser på respektive service Länk. Finns inga tider förrän nästa vecka (torsdag tror jag). Jag ska själv dit 5/8 med min för Insp I. BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) Länk |
|
Jonas M3 |
ang insp II så gjorde need for speed det i malmö för 5200:- M-Tritschka |
| ..Tackar för info.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.