|
|
|
|---|---|
|
Äger en e61. 520 d -06. Sedan en tid problem med fjärrlåsning. Började med att det fungerade bara ibland men nu fungerar det inte alls. Radioinställningarna försvinner med. Alla andra funktioner fungerar på bakluckan, såsom regbelysning, spolning, torkning etc. Min undran: kan man på ngt sätt diagnosticera huruvida det är kabelbrott eller förstärkaren? Att det enbart är fjärrlåsningen och radioninställningarna som försvinner tyder på att det är förstärkaren, eller?? Tacksam för alla svar | |
| Har du kollat kretskortet som sitter under spoilern/plasten ovanför bakrutan, är ett standard fel att tränger in vatten där. Kretskortet har med fjärrlåsningen att göra om jag inte minns helt fel. | |
|
Har skruvat loss spoilern och tittat men kan inte se ngt uppenbart fel med förstärkaren, känns lite jobbigt att börja riva kablar om det nu är så att det är förstärkaren. Hur kan man se om det är ngt galet på kretskortet. Var exakt ska jag titta? |
|
|
Kolla efter oxidbeläggningar, var de fukt i utrymmet där kortet sitter? Har du tagit bort hela kortet och kollat noga på båda sidor? |
|
|
Ska skruva loss och titta efter detta. Tack så mkt för hjälpen. |
|
|
Ännu inte fixat detta men nu tänkte jag ta tag i problemet. Har för mig att det funnits en länk här på forumet ang hur man går till väga för att fixa kabelbrottet i gångjärnet, var finns denna länk? Kostnad om jag lämnar in bilen till en bilelektriker? BMW gav siffror runt 7000 inkl diagnos. Tacksam för svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.