|
|
|
|---|---|
|
Hej, har hittat en övergiven 02:a på en parkering utan reg plåtar, jag skulle vilja få tag på ägaren. Har läst på 02 tävlan att chassi nr. ska finnas instansat på växel lådan (gäller det bara turbo eller dom vanliga oxå?) Så jag undrar vart de är instansat, går de att komma åt under bilen o fota eller är oåtkomligt med lådan i bilen? Finns det några andra sätt att identifiera bilen? Mvh Erik Jakobsson | |
|
Om växellådan är bytt så stämmer inte det ändå. Kommer ihåg att jag bytte x-antal på varje bil då synkringen till 2ans växel gick ganska fort för att sedan övergå till E12 låda som var lite bättre. Ståltråd mellan rutans överkant och list ner till handtaget och öppna bara så står det under huven. Mvh Jonas B. |
|
|
Visst lådan kan vara bytt, men d märker ja ju när ja sen kollar upp bilen isf. Inbrott är inte intressant, olagligt plus att den står väldigt olägligt för såna aktiviteter. Mvh Erik |
|
|
Ring polisen? Ägaren får ändå inte flytta bilen ifall den är stulen. Har du kollat ifall rutorna inte är stöldmärkta med reg-nr? |
|
|
Bilen står på en hyrd parkering. Bolaget här sekretess mot hyresgäster så den vägen går inte heller. Har svårt att tro att den skulle va stulen när den står som den står. Ska förbi senare idag o kolla upp rutorna men tror ej dom är märkta. Men om nån vet vart lådan ska va stansad o om d går att komma åt med lådan i bilen vore d fint. En bild säger mer än tusen ord. Mvh Erik |
|
|
Om inte parkeringsbolaget vill vidarebefordra en önskan om att ägaren ringer dig, kan du alltid sätta en lapp på bilen där du ber ägaren ringa. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tyvärr så verkar de som att det kan vara en importerad bil. Det sitter iaf. ett Österikisk skattelapp i framrutan på bilen, men den kanske bara har vart där på semester. Fick iaf reda på vart nummret sitter av "daniel" på 02 tavlan. "Det står på ovansidan i framkant på växellådan,strax ovan om utbuckningen till startmotorn. Jag kollade precis på min som suttitpå en vanlig 2002-75" Får forska vidare lite. Undrar om det anses som inbrott om man lägger sig med speglar o ficklampa under bilen för att kolla efter numret :-D Mvh Erik Jakobsson |
|
| Om ägaren har glömt stänga huven så har du numret där. Finns även i skuffen. | |
|
Ställer mig tveksam att det finns chassienummer på växellådorna. På min slutar det med /1 som snarare är ett instansat tillverkningsnummer. Annars finns det 3 chassienummer på olika ställen eller 4 om det är en USA bil. Håkan |
|
|
Det sitter inget chassienummer på vxllådan, nej. Det sitter på motorblocket, på klacken ovanför startmotorn. Inget man ser underifrån. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.