|
|
|
|---|---|
|
mina däck slits skumt, det är kumho 712 225*40*18 men bakdäcken har slitits mycket mera på mitten än på sidorna. jag har 3 kilo i. har fått förklarat för mig att med så pass låga däck kan man inte ha för mycket luft, har man däremot för lite så slits däcken på mitten för dom slungas ut när man kör fort, men 3 kilo kan väl inte vara för lite? hur ska jag göra för att få det att slita mera på sidorna? vill ju ha däcken så länge som möjligt. bilen har bromsdiff om det spelar någon större roll, och jag kör ganska mycket stadskörning [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] | |
|
Mindre luft.Inget annat Fegt Att Bromsa |
|
| Du har i alla fall inte för lite luft i dina däck. En annan fundering: Hur breda fälgar har du? Har du för smala fälgar i förhållande till däcksbredden så slits däcket mer i mitten. Till 225 däck kan det vara lagom med 8,5 tums fälg. Jag har 235 fram på 8,5 tums fälg och 255 bak på 10 tums fälg. | |
|
M528> varför??? 3 kilo ska man ha till 40 profil fälgarna är 8", borde vara lagom till 225 [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.