|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Samma lirare som säljer den vita 97:an säljer även ratten löst som sägs passa 1996-2003 vilket måste vara fel. Är den omsvarvad för att passa <99 så lär den väl inte passa de nyare? Länk Annars har jag också gått helt i väggen på mer info om detta. Lite väl tråkigt att köra runt med en nyare ratt fast utan inkopplad airbag :/ |
|
| Seriös säljare som inte ens kan visa egna bilder på det han säljer. Eller så har han 3 st E39or.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Någon har lyckats på nått sätt vad det verkar. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
En till som lyckats: Länk |
|
|
Självklart så vet inte han på garaget.org hur den är monterad. Snacka om surt när du väl hittar någon som har lyckats få dit den :/ Hassos länk verkar ju väldigt aktuell om nu killen lägger upp en instruktion på hur han har gått tillväga. Bara att hålla tummarna och samtidigt tacka Hasso för excellent detektivarbete. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja så myckte detektivarbete vet jag inte, det råkade jag snubbla över på ett forum där jag fick gratis guldmedlemskap under 2011:) framröstad av forumanvändarna ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Har du läst dessa trådar? Krävs en hel del delar om man gör det korrekt, annars går det lösa på "oseriöst" sett. Länk Länk "Cal45fan - saw your post on BF.com and from the link given by Chafik11, I've mentioned what I've found out from some of the excellent BMW minds I know! as mentioned, if you want to keep the dual stage functionality in your earlier E39, get ready for big bills and lots of work. If you don't mind the compromise of only having one connection to the airbag, then it's the cost of the steering wheel and perhaps that airbag light bypass mod thing. Chafik - seems you've not had any luck since the last update on your other thread and hopefully the new airbag will fit ! fingers crossed!" $1500-2000 beräknade Dennis Cooper kostnaden skulle bli. Som sagt varför göra sig så mycket besvär, Chafik får det inte att fungera trots två nya airbags. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.